ben ik een paardenfluisteraar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

love_ruth

ben ik een paardenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 14:55

heey allemaal Doei!
het is mischien een beetje een raare vraag omdat ik jullie niet ken maar toch...
ik wil het weten.
jullie willen natuurlijk weten hier bij kom nou het ging als volgt:
ik was met mijn pony aan het werk op de wei.
het ging niet zo goed en het was allemaal heel verwarrend voor de pony.
maar het gekke was:ik voelde me zelf net zo verward als de pony en werd uiteindelijk zelfs wanhopig Verdrietig
ook had ik toen we terug liepen iets vreemds ik dacht:
straks als ik weer in de stal ben zal de andere pony die daar staat me wel trooste en ik dacht ook, had ik zef ook maar een leider die ik kan volgen...
ben ik nu een paarden fluisteraar?

p.sals je gaat zeggen dat ik mischien naar het gekken hius moet ofzo dan hoef je niet te reageren ik bben al depri genoeg

Anoniem

Re: ben ik een paardenfluisteraar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:59

mischien denk je wel op de zelfde wijze als paarden, dit doe ik ook (ik heb een autischtische stoornis en denk hierdoor dus anders waardoor ik ontzettend goed met paarden kan omgaan omdat het bekent is dat autisten in sommige gevallen dezelfde denkwijze hebben als paarden...

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:01

Wat jij hebt meegemaakt is eerder dat ofwel jij een emotie van het paard hebt opgepikt, of het paard van jou. En dan denk ik eerder het laatste. Paarden zijn heel gevoelig voor emotie, en spiegelen je als je niet helemaal goed in je vel zit.
Door dat spiegelen kun je inderdaad bepaalde dingen gaan voelen, waarvan je niet weet of die gevoelens van jou of van het paard zijn.
Beschouw het paard op zo'n moment als een leraar en dan kun je er heel veel uithalen!

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:04

ik weet niet echt of je nu een paardenfluisteraar bent maar ik weet wel dat je het wel sneller merkt dat je paard hetzelfde gevoel heeft als jou dan andere mensen, misschien moet je eens googlenen ivm paranormaal contact en paarden

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 15:07

Hallo !
Moeilijke vraag zeg !
Je zei al het is moeilijk omdat we je niet kennen he !
Ik heb ook heel vaak dat ik hetzelfde denk als een paard,maar of je het nou als paardenfluisteraar op moet vangen dweet ik niet
Zoals al eerder is gezegt , het blijkt dat een paard je spiegelt !
Maarja het is natuurlijk moeilijk te zeggen Tong uitsteken
xx

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:21

Een paarden luisteraar Knipoog Kan heel goed hoor, ik het dat ook heel vaak bij dieren (bij mensen ook overigens). Je staat dan heel erg open voor andermans gevoelens en gedachten en die kun je dan eenvoudig oppikken. Gedachten zijn tenslotte ook gewoon energieën en als jouw "radio ontvanger" goed open staat pak je die op. Zelf doe ik Reiki en dan is het wel fijn als je dit kunt. Laat je vooral niet door anderen voor gek verklaren hoor en blijf gewoon gevoelig daar kun je ook een hoop plezier aan hebben.Knipoog

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:48

Elke wezen heeft een energie om zich heen. Als je de discotheek in stapt krijg je een ander gevoel dan wanneer je een aula in stapt op een begraafplaats waar net mensen iemand aan het begraven zijn of een ruimte waar mensen zijn die net een knallende ruzie hebben gehad. Deze energie heeft invloed op jou, hierdoor kunnen je voelen wat de ander voelt zonder die ander daadwerkelijk hierover te spreken.
Zo werkt het bij dieren ook. Voel jij je een dag vrezelijk rot dan merkt je paard dat en neemt dit over. Ben jij blij dan neemt je paard dit ook over. Andersom werkt dit ook zo.

Als je hier goed mee om kan gaan kan het ook in je voordeel werken.

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:55

Ik weet niet wat het is maar misschien zou je eens Ruiter tussen twee werelden van Linda Kohanov kunnen lezen. Dit gaat ook over soortgelijke situaties.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 16:58

Ik heb nu al zovaak gehad dat ik ergens een wondje had, ik bij Anouar kwam en hij op precies dezelfde plaats een wondje had.
Alweer een tijd terug had ik m'n teen van m'n linkervoet gestoten, er zat een flinke scheur in m'n nagel, kom ik 's avonds op stal, heeft Anouar een flinke horizontale scheur in z'n linkerhoef.
Toeval? Het gebeurd in mijn ogen iets te vaak voor toeval

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 19:23

@ J_Onne: Dat boek ben ik nu aan het lezen! Hehe, dan weet je meteen waar mijn antwoord vandaan komt! En uit eigen ondervinding natuurlijk, dat is de reden dat ik dat boek wilde lezen... Lachen

Weet je of "Tao of Equus" ook zo interessant is? (sorry, beetje off-topic)

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 20:46

snuffelhues schreef:
@ J_Onne: Dat boek ben ik nu aan het lezen! Hehe, dan weet je meteen waar mijn antwoord vandaan komt! En uit eigen ondervinding natuurlijk, dat is de reden dat ik dat boek wilde lezen... Lachen

Weet je of "Tao of Equus" ook zo interessant is? (sorry, beetje off-topic)

ja, is ook een erg leuk boek.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:50

Hmm ik dacht dat paardenfluisteraars mensen waren die via lichaamstaal met paarden kunnen communiceren. Niet gedachtes lezen ofzo...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:52

Je bent erg intuitief waar door je van te voren al weet wat er gaat gebeuren, heeft met fluisteraar niets te maken.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 15:53

nee je bent geen paardenfluisterraar, paarden werken vaak nog via telepathie, dat kunnen ze van andere paarden opvangen maar ook van mensen.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:34

''nee je bent geen paardenfluisterraar, paarden werken vaak nog via telepathie, dat kunnen ze van andere paarden opvangen maar ook van mensen.''

sluit ik me bij aan

J_Onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:34

@snuffelhues: Ik heb Tao of Equus nog niet gelezen.. moet nog komen Knipoog

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:35

ik heb hem besteld... Vork

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 23:23

Ik denk dat ik 'm ook eens ga bestellen, Ruiter tussen twee Werelden was echt prachtig Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 01:30

Nee, je bent geen paardenfluisteraar...om jezelf echt een paardenfluisteraar te kunnen noemen hadden jij en je pony deze minder geslaagde sessie niet hoeven door maken...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:17

Paardenfluisteraar is ook een raar woord. Omdat het voor veel mensen zweverig lijkt noemen ze het maar fluisteren.
Je communiceerd via de paardentaal, meer is het niet

arabian11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 08:33

misschien ben je in je vorige leven wel paard geweest :p hahaha

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 18:22

Cassidy schreef:
Nee, je bent geen paardenfluisteraar...om jezelf echt een paardenfluisteraar te kunnen noemen hadden jij en je pony deze minder geslaagde sessie niet hoeven door maken...

Je haalt me de woorden uit de mond Haha!

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 19:25

Sharmila schreef:
Hmm ik dacht dat paardenfluisteraars mensen waren die via lichaamstaal met paarden kunnen communiceren. Niet gedachtes lezen ofzo...

Ik ook....

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:13

Ik heb een keer meegemaakt, in Emmeloord, terwijl ik al tientallen paarden gereden had, dat ik een paard zadelde, uit de box haalde, en ineens wist, dat hij er in galop vandoor zou gaan als ik op zou stijgen. Ik stond er dus op dat de rij-instructeur het dier vasthield, wat hij flauwekul vond, maar ik drong er zo op aan dat hij het maar deed. Daarbij zei hij dat ik me niet bang moest laten maken door verhalen van andere mensen. Toen dacht ik: "Verhalen? Straks maar ff navraag doen in de kantine..." Na de les ging ik in de kantine zitten, en al snel hoorde ik, dat het paard de vorige keer idd er in galop vandoor was gegaan, toen een meisje aan het opstijgen was... Bloos!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 20:23

waarschijnlijk heb jij zo'n sterke band met je paard dat je aan m kan zien hoe zn bui is en je daaraan aanpast en andersom
je geeft dan zoveel om je paard dat je je hetzelfde voelt als hij!