Ik had nooit gedacht dat ik op mijn dressuurpaard zonder bit zou gaan rijden, vond mezelf en mijn paard daar absoluut geen type voor. Maar nu moet ik wel. Bij mijn paard is een wolfstandje getrokken en nu is het wel genezen, maar ze is er nog zo gevoelig op dat ik 2 weken niet met bit mocht rijden van de DA. En omdat ik haar niet 2 weken stil wil zetten, omdat ik er net weer een maandje op zit, na 7 maanden rust, ze heeft een veulentje gekregen, dan maar een hoofdstel zonder bit. Ik schrok wel, rijden op een touwtje?!
Heb haar dus eerst maar even gelongeerd, voor ik de moed had om op te stappen. Heb wel 20 minuten gestapt voor ik een sukkeldrafje durfde. Ik vond het doodeng, maar morgen zal het vast beter gaan. Ik heb er in ieder geval weer op gezeten en kan lekker meepraten over bitloos rijden, zonder er een vooroordeel over te hebben. Maar ik moet wel zeggen, dat ik op dit moment toch liever kies voor de dressuur met bit. Als het na 2 weken bevalt, kan ik hem altijd nog een keer voor de lol omdoen!