Ik heb vorige week donderdag 2 dames op bezoek gehad die bitloos en boomloos rijden. Eerst geloofde ik nooit zo in bitloos, maar nu was ik om. Ik heb mijn 3 jarige merrie er rustig mee gereden (ik lees ik heb in een maand tijd 4 keer op haar gezeten dus ben uiterst voorzichtig met haar). En ik heb zelfs mijn merrie die een trauma heeft aan ruiter en zadel bitloos gereden dit was nog wel iets wat ik nooit verwacht had.
Het is dus de bedoeling dat ik zowel de 3 jarige er mee ga rijden (ik rij t/m dec. stap en draf oefenen heel rustig en daarna krijgt ze half jaar rust en pak haar met 4 en half op) en de 6 jarige merrie met een trauma.
Nu hadden hun het bitloze hoofdstel mee die ook op singlefooter staat:

Ik vond het zelf erg fijn zeker, omdat je er nog een bit aan kan doen aangezien de 3 jarige hier wel straks aan moet wennen ivm voor de kar.
Maar zijn er hier ook voor en nadelen aan? Zijn er mensen die nog wat anders aanraden?
Verder wil ik graag over op barefoot deze moet ik dan nog kopen. Waarschijnlijk word het een cheyenne zijn er nog tips die jullie mee kunnen geven? Ik las dat voor maat 1 broekmaat 36 - 40 werd aangeraden en ik heb 36/38, maar ik heb op een maat 2 gezeten en dat zat ook goed in principe wat is het grote verschil?
Zo dat waren weer wat vragen van een nog leek