Droge plekken onder barefoot?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Droge plekken onder barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:11

Ojee, ik ben al een jaar helemaal blij met mijn barefoot, het zit als een luie stoel en past altijd op Yngvar, als hij in wintermodel is, of met zijn zomerbuik. Maar nu valt me steeds na het rijden op dat de plekken onder mijn bovenbeen droog zijn, dit zijn plekken een centimeter of tien achter de schoft en ter grootte van een kassabon. Ruggegraat is ook droog en dat is normaal, maar die andere plekken volgens mij niet.
Het lijkt namelijk alsof daar zoveel druk komt dat het zweet daar weggeperst wordt, er verschijnen nu ook wat witte haartjes. Deze droge plekken zitten er eigelijk altijd, of ik nu zelf heb gereden, of mellien (die veel lichter is). Ik heb niet het idee dat het van de beugelophanging komt, omdat ik amper wat met mijn beugels doe, Yngvar heeft een hele stille rug.

Het was me eerder nooit opgevallen, of het was eerder nooit zo. Ik ga in ieder geval de vulling die ik aan de achterkant er in heb gestopt er uit halen en het polyester ding er weer in doen, maar ik ben bang dat dat ook geen verschil maakt, het zit immers midden in het zadel.
Ik zat zelf al te denken aan een pad met stevigere inlages, misschien dat dat wat zou helpen? Ik heb wel een probleem als het zo blijft, als ik een boomzadel zou moeten hebben, zou het voor elk seizoen een andere moeten zijn.
Zijn er ook anderen die hier last van hebben/oplossingen voor hebben?

Rauka

Re: Droge plekken onder barefoot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 15:34

Als je denkt dat het door de beugelophanging komt, kun je een keertje proberen om zonder beugels (als barebackpad) met je barefoot te rijden. Dan heb je tenminste een oorzaak of kun je er een uitsluiten Lachen

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 15:59

Ja, dat is een idee inderdaad, al zag ik de plekken toen ik met een geleend bbp reed ook, al waren ze toen kleiner...

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 16:00

Knijp je niet met je benen?

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 16:43

Nou, niet dat ik merk in ieder geval, volgens mij kan ik daar ook niet echt knijpen. Het zit hoog, bijna tegen de ruggegraat aan en hij is heel rond.

WaratjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:26

Misschien van je zitbeenknobbels?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:57

Sowieso na een jaar rijden is het wel verstandig om je inlages te vervangen , die zijn waarschijnlijk te dun geworden waardoor ze niet meer zo goed beschermen tegen druk.

Je kunt dan meteen overwegen om dubbele inlages te nemen , dat geeft nog meer schokdemping en ruggegraatvrijheid , en je hebt een wat smallere zit wat ook wel erg fijn is Ja

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:01

dovisch, slijt bij jou het nubuck ook zo snel, dat het zwart word?En scheurtjes in de fenders?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:30

dovish schreef:
Het lijkt namelijk alsof daar zoveel druk komt dat het zweet daar weggeperst wordt, er verschijnen nu ook wat witte haartjes. Deze droge plekken zitten er eigelijk altijd, of ik nu zelf heb gereden, of mellien (die veel lichter is).

Waar druk is, wordt idd zweet weggeperst. Maar dat er witte haren komen is NIET goed!
Er zal toch iets veranderd moeten worden.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:35

Mijn paard had dan geen last van witte haartjes maar omdat mijn Barefoot 1 1/2 tot 2 jaar oud is heb ik bij de originele inlages zelf inlages gemaakt van een zadeldekje.Je kunt de originele gebruiken als mal.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:01

timokyana schreef:
dovisch, slijt bij jou het nubuck ook zo snel, dat het zwart word?En scheurtjes in de fenders?

die scheurtjes in de fenders heb ik ook...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 21:03

_Emm_ schreef:
timokyana schreef:

die scheurtjes in de fenders heb ik ook...

Ik heb een klein beetje scheurtjes aan de fenders, maar alleen aan de binnen/onderkant. Het zadel is nu wel bijna helemaal glad en donkerder, ik zag een foto van een bijna nieuw zadel, en toen viel het me eigelijk pas op. Ik vind het niet echt lelijk trouwens, dat donkerder en gladder worden.

Ik denk dat ik inderdaad maar nieuwe inlages moet hebben, maar dan hoop ik maar dat dat beter wordt. Ik heb ook een pad dat ik bij mijn eerste (tweedehands) barefoot heb gehad. Ik voel daar wel duidelijk inlages in, maar de pad is niet open te halen zodat ze vervangen kunnen worden volgens mij... Het is wel gewoon een grandeur, misschien een (erg) oud model?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 08:07

Oei , dat is dus een pad van al 3 jaar oud , die allereerste konden niet open , dat vond ik zo stom ! Gelukkig zijn ze toen al snel overgegaan op de klitteband vakken.

Maar als je rijdt met een pad waarvan de inlages al zeker 3 jaar oud zijn , dan kan ik me voorstellen dat ze behoorlijk op zijn...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:22

Mocht het veranderen van de inlages en het rijden zonder beugels geen verandering geven, dan is het misschien verstandig om toch eens door een instructeur te laten kijken hoe je rijdt. Misschien geef je onbewust toch spanning op die plaatsen door, zonder dat je het zelf doorhebt...

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-06 18:52

Uhu, inderdaad. Ik zal in ieder geval als ik thuis ben eerst eens even nieuwe inlages bestellen voor in de pad. Hij kan inderdaad niet met klitteband open, maar volgens mij zijn ze er toch wel uit en in te krijgen zonder al te veel schade aan te richten, anders moet de pad toch weg. Ik hoop dat dat al voldoende helpt! Bedankt voor jullie hulp in ieder geval!