Beginnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Jamal

Beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-06 10:59

Hooi!

Ik wil ook heel erg graag beginnen met Natural horsemanship. Maar waar kan ik het beste mee beginnen? Welke boek(en) raden jullie aan? Ik las ook al van dat parelli, maar ik kan ni et zo goed engels of duits..

WaratjeJarig

Re: Beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 12:21

Het boek van Parelli is er ook in het Nederlands, de lespakketten niet. Op zich is het boek ook wel interessant om te lezen. Het reeds veel aanbevolen boek Grondwerk van Inge Teblick is ook een goede investering.

Maar als ik jou was, zou ik eerst eens op 10 september naar de NH dag op stal Mansour gaan, daar zie je namelijk een hoop verschillende (en eigenlijk veel op elkaar lijkende) stromingen. En ik begreep dat er ook wel boeken zullen zijn, dus dan kun je lekker dingen met elkaar vergelijken voor je ze koopt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 15:44

Foresttravel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:38

ik kom natuurlijk weer met hempfling aan
is wat moeilijk int begin, maar de moeite waard. wederom 25 euro

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 18:59

Ga eens kijken bij open dagen en demo's en kijk welke methode jou aanstaat en ga van daaruit verder kijken. Laat je in het begin niet te snel tot meerdere methodes verleiden: de basis is het moeilijkste om je eigen te maken en de basis (nl de paardentaal/lichaamstaal) komt veelal overeen.
10 september is er een open dag in Arnhem http://www.nharnhem.nl/ Misschien leuk om daar eens te gaankijken, dan zie je verschillende invalshoeken.

Marrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:31

Ben het helemaal met PP eens. Succes met je zoektocht, enjoy the ride!