Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:wat ontzettend fijn dat je hulp hebt kunnen krijgen bij dit paard, en ik hoop voor je dat jullie samen een fijne toekomst krijgen. Ja de methode Roberts werkt, maar dat is niet het enige wat ze met je paard heeft gedaan. Die stok en dat touwtje eraan vind je bij meerdere stromingen binnen de NH, niet alleen bij Monty Roberts. Kijk even naar Parelli, of Clinton Anderson.
Voor jou twee links: www.parelli.com en www.downunderhorsemanship.com.
Heel veel succes verder met je paard.
Cassidy schreef:@ Midgie, ik was van plan geweest om dit topic zuiver te houden, maar daar denk jij duidelijk anders over. Daarom even kort:
Parelli gebruikt geen dingen van Monty, en Monty geen dingen van Parelli, en ook Voest heeft bij anderen lopen shoppen.
Ik weet genoeg van Monty om te weten dat ik dingen die ik bij hem vind, bij anderen ook kan vinden. Misschien is Monty meer dan de join-up, maar wat hij tijdens demonstraties uitdraagt IS die join-up, en dat is wat de meeste mensen zien.
Alls ik andere NH-ers dan Parelli aan zou halen, zou je dan weten over wie ik het heb? Weet jij wie ik bedoel met Ray Hunt, Buck Brannaman, Tom Dorrance, Bill Dorrance, John Lyons, Mark Rashid? En als je ze kent, en weet hoe hun manier van werken is, weet jij hoe je iemand die er nog nooit van gehoord heeft een duidelijk en overzichtelijk plan kun geven, dat je ook nog thuis kunt volgen zonder dat je een trailer moet regelen (wat voor velen al niet haalbaar is), je paard in de trailer te hijsen (als hij dat al wil) om een cursus te gaan volgen, zonder dat je naar Parelli grijpt? Parelli is niet heilig, maar wel de meest gangbare methode in Nederland.
Cassidy schreef:@ Midgie, ik was van plan geweest om dit topic zuiver te houden, maar daar denk jij duidelijk anders over. Daarom even kort:
een duidelijk en overzichtelijk plan kun geven, dat je ook nog thuis kunt volgen zonder dat je een trailer moet regelen (wat voor velen al niet haalbaar is), je paard in de trailer te hijsen (als hij dat al wil) om een cursus te gaan volgen, zonder dat je naar Parelli grijpt? Parelli is niet heilig, maar wel de meest gangbare methode in Nederland.