Wat denken de naturals hiervan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wreckh

Wat denken de naturals hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 12:26

Vlakbij mij wonen mensen die all the way naturals zijn. Ik zal geen namen noemen, maar zijn wel bekend hier op bokt. (Geloof niet dat het zelf bokkers zijn)

Er staan meerdere paardjes. 1 daarvan heeft vorig jaar een veulen gehad en sinds ze een veulen heeft gehad ziet ze er niet gezond uit. Ze is dof en mager en maakt geen gezonde vrolijke indruk.

Ik denk zelf dat een vitamine spuitje en wat extra aandacht erg goed zou zijn voor deze merrie. Maar deze mensen doen hier niet aan. Want in de natuur zijn ook geen vitamine spuiten e.d.
Ik vind het ronduit zielig als ik dat paard zie staan. Ik vind het principe van paarden zo natuurlijk mogelijk houden erg mooi. En hun andere paarden staan er ook echt super bij. Maar die merrie echt niet.

Nou ben ik wel benieuwd wat naturals hiervan vinden?

Horse_

Re: Wat denken de naturals hiervan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:30

Weet niet wat ik er van moet vinden als halve natural. Als het dier echt niet goed in zijn vel zit zou ik het na laten kijken door een dierenarts en eens bloed laten afnemen.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-06 12:33

Daar willen ze dus niet van horen.
"In de natuur is ook geen DA"

Ik weet dat er met veel lof over deze mensen wordt gesproken. Maar zelf vind ik dit totaal doorgeslagen. Ik noem mezelf geen natural, maar mijn paarden staan wel 24 uur p dag 7 dagen per week in de wei. Helaas 's winters wel 1 met deken, maar die kan niet zonder. (Heb ik echt ondervonden toen ik haar goed ziek naar binnen moest halen)
Mijn paarden zien er gezond uit en zijn happy. Dat is dus niet wat ik zie bij die mensen. Als ik hier weer positieve verhalen over hen staan gaan mijn haren overeind staan. Het klinkt allemaal heel mooi. Maar er is een grens,op een gegeven moment moet je gaan kijken naar wat je paard wil en nodig heeft. En dan heeft dat niks met natuur te maken. Een paard heeft niet voldoende aan het gras (schraal ivm droogte) in de wei. En ik denk dat wat extra vitaminen niet verkeerd zijn bij die merrie. Hooi vult die vitaminen niet voldoende aan.
Laatst bijgewerkt door wreckh op 04-08-06 12:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:36

wreckh schreef:
Daar willen ze dus niet van horen.
"In de natuur is ook geen DA"

Dit is jouw conclusie. Ik ken deze mensen en wanneer er iets met hun paarden is, halen ze er zeker wel een DA bij. Kijk uit wat je hier zomaar gaat beweren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:41

Tsja, in de natuur staat er ook geen hek om het weiland. Helemaal natuurlijk paarden houden kan helaas niet, je kunt een poging doen om zover mogelijk te komen, maar de gezondheid van het paard gaat voor alles wat mij betreft.

Maar soms kunnen de dingen wel iets anders zijn dan ze aan de buitenkant lijken natuurlijk Knipoog

Snovje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:42

Ik ben ook een natural, maar in mijn achterhoofd hou ik wel dat de paarden van nu wel door ons op een bepaalde manier zijn gefokt. Wij zijn dan wel natural maar sommige paarden zijn niet meer voor de volle 100% natuurlijk zoals in de 'vrije natuur' zeg maar Ach gut Een helpende hand zoals een vit. spuit zou idd geen kwaad kunnen.....in de vrije natuur zou ze al opgegeten zijn door een roofdier Knipoog .......maar ja zo natuurlijk zullen ze wel niet meer zijn Bloos

Ik hoop dat er iets gedaan wordt,....... suc-6

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:51

Ik ben zelf niet zo voor vitaminespuiten, je kan beter bepalen waar het tekort zit en dat behandelen. Mensen geven altijd maar in het wilde weg vitamine spuiten, je kan ook een teveel van sommige stoffen hebben!
Hoe weet je zeker dat deze mensen er niet al wat aan doen?
Als het echt zo is; sommige mensen slaan gewoon door. Dat kan alle kanten op, heeft verder niets met natural te maken. Als je heel veel positieve ervaringen ergens mee hebt, is het moeilijk open te blijven staan voor dingen die je daarvoor niet geholpen hebben.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:07

Ik ken deze paarden niet dus ik kan er ook geen zinnig antwoord op geven.
Ik krijg ook zo vaak te horen dat Anouar te mager is, maar ik kies ervoor om hem niet vet te mesten.
Ik word er eerlijk gezegt ook erg moe van om steeds te horen dat Anouar te mager is (nu is ie overigens wat aan de dikke kant, dus krijg ik te horen dat hij er eindelijk eens goed uit ziet) Ik zeg toch ook niet dat steeds dat ik de meeste paarden te vet vind.
Laat iedereen lekker doen wat in zijn of haar ogen goed is. Iedereen wil het beste voor zijn of haar paard en zou altijd vanuit die gedachte handelen.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:15

Gezien je woonplaats denk ik dat iedereen die een beetje thuis is in het natuurlijk houden van paarden weet wie je bedoelt. Dat vind ik eigenlijk een beetje naar Scheve mond

Over het paard zelf kan ik geen oordeel geven, want dan zou ik haar zelf moeten zien. Ik kan mij herinneren dat zij de paarden diverse soorten mineralenstenen ter beschikking stellen zodat het paard kan nemen waar behoefte aan is.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:25

Ik vind het niet bepaald netjes om dit topic te openen. Al je je echt bekommert om dat dier, dan ga je naar die mensen toe. Ze zitten trouwens wel degelijk op bokt, posten alleen niet al te vaak.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:30

farichta schreef:
Gezien je woonplaats denk ik dat iedereen die een beetje thuis is in het natuurlijk houden van paarden weet wie je bedoelt. Dat vind ik eigenlijk een beetje naar Scheve mond

Ja Precies. Daarom ga ik Temmen. DIt lijkt me niet de bedoeling van Bokt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 14:40

Mwah, blijkbaar zijn de regels van bokt wat ruimer geworden de laatste tijd, zie het topic over Bram de Lange.... Clown

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:21

Gezien de suggestieve openingspost hier een slotje.