Join up, ook wanneer niet gevraagd: Wat te doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SaraJoyce

Join up, ook wanneer niet gevraagd: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 12:13

Hoi!

Een tijdje geleden is er met ons paard een Join-Up gedaan als onderdeel van een trailertraining.
Ik kende het principe van de Join-Up al en weet ook hoe het werkt.

Als ik nu een keertje te weinig tijd heb om te rijden of iets dergelijks, en ik wil Unique gewoon even losgooien in de bak (en dus een beetje opjagen omdat ze anders stil staat) gaat ze iedere keer -hoe zeg je dat- Join-uppen.

Nou, vind ik dat niet erg, maar ik weet dat dat voor haar ook niét goed kan zijn.

Heeft iemand een idee hoe ik toch kan losgooien zonder een Join-Up te doen en of dit ook echt erg is (op deze manier)?

Alvast bedankt! Lachen

Cassidy

Re: Join up, ook wanneer niet gevraagd: Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 14:27

Als je te weinig tijd hebt, kun je evengoed aan grondwerk doen. Zo gymnasticeer je haar en zorg je ook voor beweging.
Of je gooit haar los en jaagt haar niet op. Als ze zelf niet vindt dat ze de beweging nodig heeft moet je haar ook niet opjagen.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 15:09

Cassidy schreef:
Als je te weinig tijd hebt, kun je evengoed aan grondwerk doen. Zo gymnasticeer je haar en zorg je ook voor beweging.
Of je gooit haar los en jaagt haar niet op. Als ze zelf niet vindt dat ze de beweging nodig heeft moet je haar ook niet opjagen.

Ok! Heel erg bedankt...
Ik ben eigenlijk van plan binnenkort Parelli met haar te gaan doen, aangezien ik ook wel weer eens wat andere dingen met haar wil doen. Ik heb er veel over gelezen en precies die paar dingetjes waar ik met Unique nog weleens mee in de knoop zit, die zijn er als het goed is mee op te lossen, dus dat is helemaal mooi!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:17

Ik volg op dit moment wat meer methode Clinton Anderson, maar die is vergelijkbaar Parelli.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 18:35

Cassidy schreef:
Ik volg op dit moment wat meer methode Clinton Anderson, maar die is vergelijkbaar Parelli.

O? Weet je waar ik informatie daarover kan vinden of kun je er zelf iets over vertellen ? Ben op dit moment erg op zoek, dus alle info is welkom Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:35

Clinton Anderson is Australier, maar woont tegenwoordig in Amerika. Hij heeft een website: http://www.downunderhorsemanship.com/

Er staan wat artikelen op zijn website die de moeite van het lezen waard zijn.
http://www.downunderhorsemanship.com/articles.html

Anderson heeft heel veel DVD's en Video's die je aan kunt schaffen, en zelfs in Amerika een eigen TV programma op een speciale paardenzender. De prijzen van de DVD pakketten zijn hoog, de video's gaan op dit moment uit het assortiment. Als je op Ebay kijkt zie je de Video's met dezelfde programma's voor beduidend minder langskomen dan de DVD's moeten kosten.

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 14:02

Ok! Heel erg bedankt, ik zal eens gaan kijken Lachen