Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
aur0ra_h0rse schreef:ik heb een haflinger veulen van 2 jaar , waarmee we pas zijn begonnen met longeren, ze is heel erg lief,( me modere heeft het haar geleerd zonder bijzetteugels ,maar nu gaat ze stijgeren daarom heeft ze de bijzetteugels om) maar ik snap niet waarom ze dat doet, ik denk dat het ook dominant gedrag is, en dat ze ging staan en niet meer vooruit of achteruit ging heb ik ook gehad dat heb ik opgelost door een klein zweepje te pakken en naast haar gaan staan en als ze niet loop een dik in der buik, sinds dien doet ze het niet meermisschien is het niet de juisten oplossing , maar ik werd er gek van, ik kan nu nog steeds niet zonder bijzetteugels longeren, wat moet je doen als ze gaat steigeren,(eigenlijk heb ik een beetje de zelfde vraag & gedrag van pony)
aur0ra_h0rse schreef:jaaze staat ook in de wei, maar we zijn bang dat als ze ouder word dat ze nog dominanter word, en dat ze dan helemaal niet meer te houden is, en dat steigeren doet ze niet omdat ze het niet begrijpt
en door te longeren ontwikkelen haar spieren veel beter en word ze soepeler, en ze heeft nog alle tijd om speels en jong te zijn in de wei
idd ik ga zonder bijzetteugels proberen
Citaat:Bijten mag hij iig niet, maar ook niet aan je hand likken. Bijten is een gevolg van likken.
Cassidy schreef:Bijten mag hij iig niet, maar ook niet aan je hand likken. Bijten is een gevolg van likken. Paard moet afstand houden.