Mag je zomaar een freestyle training toepassen?
ligt er een beetje aan. als je een probleem hebt met je paard Bv hij is bang voor wapperende lakens, ja dan zou het goed kunnen werken. ook om je band met je paard beter te maken is het goed. ligt een beetje aan hoe je de vraag stelt '' zomaar '' het is altijd goed voor jou en je paard om freestyle te doen.
Vanaf welke leeftijd mag je dat doen?
als je genoeg verstand van paarden hebt. ik begon ermee toen ik een jaar of 12 a 13 was maar mijn moeder en zus deden het al. dus ik kon lekker spieken
ik weet niet hoe uit jij bent maar als je Bv. 8 bent zou ik toch denken dat het zeker niet verantwoordelijk is. er kan een hoop misgaan met freestyle! ik denk dat je goed met paarden moet kunnen omgaan en je moet genoeg kennis beschikken over omgang met paarden. ik zie net dat je 17 bent. dat is opzich wel een goede leeftijd maar daarvoor geldt nog steeds hetzelfde als hierboven!
Zou ik dit zelf kunnen doen zonder hulp van iemand die hier al verstand van heeft?
net als met de vorige vraag. ligt aan de leeftijd. als je ouders of iemand in naaste omgeving als volwassene dit al doet kan je samen leren. ben je alleen dan is het raadzaam om een curces te volgen of zeker boeken te lezen. er kan echt een hoop misgaan en het is altijd verstandig om een ervaren persoon erbij te hebben!
Moet je al die stappen belangs van Emiel. Of mag je ook alleen grondwerk gaan doen?
ligt ook aan het probleem of wat je wilt bereiken ermee. als je paard bang voor iets is, dan werk je meer met grondwerk dan met loswerken. eigenlijk moet je wel alle stappen bijlangs. zo leert je paard je vertrouwen en krijg je een betere band. in zijn boeken staat alles zeer uitgebreid dus bekijk dat eerst voordat je aan de slag gaat.
Merk je echt verschil als je oefeningen hebt gedaan? ( dus band nog sterker enz)
zeker! dat is bekend! steeds meer mensen doen dit omdat ze verschil zien en merken bij hun paard. paard is meer ontspannen en je krijgt een betere band. je hebt het wel gezien toen Emiel Voest bezig was. je merkt het ook wel aan je paard als je bezig bent.
succes en ik hoop dat ik je heb kunnen helpen