Ervaringen Startrekk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pjelk

Ervaringen Startrekk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-06 15:38

Zoals de titel al egt: hoe zijn jullie ervaringen met de Startrekk? Het lijkt me echt een heel confortabel zadel maar geprobeert heb ik het nooit. Wel de Barefoot. Hoe vinden jullie deze twee zadels in vergelijking met elkaar?

dekoezegtboe

Re: Ervaringen Startrekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 21:37

ik had bij de BF vaak last dat hij ging schuiven maar bij mijn trekkie helemaal niet! ondanks dat mijn pony (haf) zeer rond is kan ik gemakkelijk van de grond af opstappen! ik vind het een heerlijk zadel! je hebt iets meer zadel gevoel dan bij de BF... of je daar van houd is natuurlijk heel persoonlijk.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:15

Ik heb zowel de Barefoot als de Torsion gehad, maar idd nu met de Startrekk Comfort val ik niet meer van mijn paard af Clown , ligt veel stabieler, terwijl ik nog steeds niet (te) strak nasingel (ik stap alleen via een verhoging op). Wanneer je niet zo'n evenwichtskunstenaar als ik ben, dan is de Startrekk hét aangewezen zadel. Wanneer ik dit eerder geweten had Nerd , had ik meteen een Startrekk aangeschaft. En door de dikke panelen onder het zadel ligt de ruggegraat volledig vrij OK dan! , imo niet te evenaren met inlages in een pad. Het leer is van uitstekende kwaliteit. De pommel en panelen zijn uitwisselbaar. Dit zadel, durf ik te voorspellen, kan heel lang mee.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 17:26

Bedankt voor de reacties, dat klinkt goed! Ik vond het bij de barefoot zelf namelijk nadelig dat je echt heel icht op je paard zit, zoals met zonder zadel rijden. In stap vind ik hem heerlijk zitten en op paarden met korte vlake gangen ook maar mijn pony gooit best hoog op en daar moet je gewoon wel mee lichtrijden. Met de BF vond ik dat niet prettig omdat ik dan best veel op de beugels moest steunen en dit natuurlijk niet prettig is voor zijn rug. Dat de Startrekk wat meer zadel is en wat hoger ligt lijkt me dus alleen maar fijn. Is het daarbij ook, net als bij de Barefoot, dat je geen gewicht op de beugels moet zetten?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:22

De Startrekk is vergelijkbaar met een boomzadel, maar dan met een veel comfortabelere zit. De opbouw is zodanig dat het zadel zelf veel kan hebben. Het paard zelf is gebaat bij een ruiter welke meegaat met de beweging en zo min mogelijk stoorzender is. Mijn ervaring is dat op momenten dat je je balans wel kwijt bent, de panelen de schok voldoende kunnen opvangen. Ik heb de dikste panelen van 4 cm, qua gewicht niet nodig, maar ben er dik tevreden mee Clown

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:02

Ik zit ook steeds meer aan een startrekk te denken. Bij de barefoot is alles zo, hoe zeg je dat, frommelig. De pad ligt bij mij nooit perfect en ik kan wel een beter kopen, maar dat is ook zo prijzig, dan koop ik liever meteen een perfect zadel. (net alsof een pad en een startrekk even duur zijn Tong uitsteken)
Misschien moet ik er toch maar eens één gaan testen, ookal kost dat wel wat.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 00:18

De pad heb ik onder mijn Startrekk wél voor vastgemaakt via touwtjes aan mijn zadel (het schroefje waar de pommel mee vast zit, leent goed als bevestigingspunt), anders schoof ie naar voren. In dit pad heb ik ook geen inlages, omdat de panelen - welke ook nog eens dichter naar of verder van elkaar verschoven kunnen worden doordat ze met klittenband bevestigd zijn - ruim voldoende de ruggengraat vrij houden. Ik heb alleen lamsvel pads, maar ik weet zeker - door de dikte van de panelen - dat gewone pads er ook onder kunnen. Van deze lamsvel pads heb ik nl. zelf het idee dat het de haren 's winters minder afschuurt en wat er ook gebeurt - nat of vies - er altijd een zacht laagje tussen zadel en paard blijft bestaan.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 17:31

misschien kun je antheman van bokt een pb sturen Lachen
zij rijd ook met een startrekk

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 10:43

Ik heb hem te koop omdat hij op 1 van mijn paarden niet goed bevalt, maar hij zit echt heerlijk! Super zacht en je kan er gewoon lekker rechtop in zitten. Inderdaad ligt ie ook nog erg stabiel.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:55

Even een quote van mezelfover de startrekk:
Freggel schreef:
Ik heb dit zadel naar volle tevredenheid gebruikt. Zowel op Siem als op een KWPN-er die ik af en toe rijdt.

Maar ik heb een massimo trail mogen testen, ruim een maand zelfs. En voor mij was het merkbaar dat Siem onder de Massimo fijner liep. Voor een leek misschien niet voelbaar. Maar voor mij wel.

Vandaar mijn beslissing om de Massimo aan te schaffen en deze te verkopen. Omdat ik ze jammer genoeg niet allebei kan houden.

De barefoot cheyenne heb ik ook gehad, maar deze lag niet stabiel op Siem. Bleef maar schuiven, ook schoof de pad ten opzichte van het zadel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 12:34

taffy schreef:
misschien kun je antheman van bokt een pb sturen Lachen
zij rijd ook met een startrekk

JA, maar geen barefoot gereden. Daarom niet gereageerd. Mijn mening is bekend, ook op het "buur" forum, waar TS komt.

taffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:21

sorry,niet goed gelezen Schijnheilig

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 15:41

ik heb zelf een bf, en laatst (met dank aan AM) een st mogen voelen.
Ik zat erg prettig, en voelde mijn zitbeenknobbels zeer `goed.
Zo voelde ik ook beter en eerder wanneer ik scheef zat.
Op de bf is dat minder.
Ik vond het een fijn zadel met een stabiele comfortabele zit.
Als ik zou moeten kiezen tussen de bf en de st zou ik voor de laatste kiezen denk ik. (mijn portemonnee denkt er anders over, en de bf blijft voorlopig 'gewoon' in mijn bezit).