Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Moseyen is trouwens niet puur laten grazen, het is je verplaatsen van punt a naar b waarbij je af en toe even stopt, het paard af en toe mag aangeven waar hij heen wil, dan jij weer, weer even grazen, eens een game tussendoor - kortom met een hele grote omweg en heel relaxt naar je eindbestemming . Een soort processie van Echternach
viola schreef:Voor de mensen die niet laten eten. Hoe zorgen jullie ervoor dat je paard idd niet eet. Ik heb er één die maar niet door krijgt dat het niet de bedoeling is te gaan eten en blijft het proberen.
Citaat:viola schreef:
Voor de mensen die niet laten eten. Hoe zorgen jullie ervoor dat je paard idd niet eet. Ik heb er één die maar niet door krijgt dat het niet de bedoeling is te gaan eten en blijft het proberen.
SymO schreef:Mijn paard graast "op commando" buiten.
Maar ik wil geen "door gras geobserdeerd" paard tijdens een wandeling en dat hij zelf initiatief neemt om naar beneden te duiken naar dat dat groene spul.
Dus ik heb hem geleerd dat ik hem een handje gras geef en dat hij dan zelf mag pakken.
Morrie schreef:Parelli heeft er zelfs een term voor: mosyen, je gaat met een snackend paard van a naar b. Ik vind het een geweldige uitvinding, het lopen met Morrie is nu een stuk relaxter, vroeger moest ikhem uit het grqas slaan,nu mag hij gewoon eten en lopen tegelijk
djodjodjo schreef:Mijn paard mag gerust eten, MITS ik het aangeef (hand naar de mond en dan naar beneden gaan)
Ze luisterd hier perfect naar en weet dan ook wanneer het niet mag...