Bareback pad en drukkingen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Bareback pad en drukkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-06 08:23

Aangezien de bareback pad van Parelli is, ga ik er even vanuit dat mn vraag hier goed staat

Ik rij al jaren met een barebackpad (want schone broek ) maar nu krijgt mn paard door leeftijd een steeds hogere schoft (of wegvallende schouders, ligt eraan hoe je het bekijkt ). Hierdoor drukt de rand van de pad erg op de schoft. Het was mij al opgevallen dat ze steeds moeilijker haar hoofd omlaag brengt, maar dat is dus niet zo gek als ze pijn op dr schoft heeft, doordat die rand er zo hard op drukt.
Verder naar achter leggen gaat niet, want dan ligt de pad op dr lendenen. Verder naar voren zou gaan, maar dan zit ik echt wel teveel richting de schouder.

Kan ik nu niet meer met barebackpad rijden, of is er een oplossing? Gelpad eronder oid?

oberon

Re: Bareback pad en drukkingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 08:41

Ik ben benieuwd naar reacties en hou dit topic even in de gaten. Ik ben stalgenoot van Cer en heb precies dezelfde barebackpad. Mijn paard heeft een veel rondere schoft en heeft nergens last van. Ik ben in ieder geval erg blij met mijn Parelli bbp. Het paard van Cer zou eigenlijk shims onder de pad nodig hebben, maar hoe deze te bevestigen ? Een gelpad is dan misschien wel een oplossing. Ik heb ook nog even op de site van Emiel Voest gekeken. Zij hebben een hele mooie bbp speciaal voor paarden met een slecht ontwikkelde rug. Maar ook die lijkt op de foto vrij hoog op de schoft te liggen. Het materiaal van die pad lijkt me wel geweldig (hij is dan ook 210 euro ).

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 11:06