Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jovarna schreef:Parelli heeft (dure) lespakketten. Roberts niet.
Ook kun je veel leren van bijv. Voest of Hempfling (boeken, dvd's e.d.).
Citaat:Het verschil voor mij is dat je bij Parelli met dat ene paard steeds verder gaat leren om hem bepaalde kunstjes en dingen te laten doen en goed te laten luisteren
Citaat:Parelli lijkt meer gesloten. Meer statements, Dit is het en niets anders. Maar mischien heb ik de verkeerde indruk gekregen.
ojele schreef:Gisteren op de NH dag geweest bij Tineke Bartels. Dat was echt wat voor je geweest als je de verschillende methodes eens naast elkaar wilt zien. Het was een informatieve dag met demo's en discussies. MR werkte met 2 paarden die ze niet kenden, een erg spooky paard en een paard met een fors trailer probleem. geweldig hoe zij vanuit hun kennis en kunde deze paarden heel makkelijk mee konden laten werken en het leuk begonnen te vinden. parelli was ook leuk, wel wat traag. Hij was niet zo goed in presenteren, maar dat heeft natuurlijk niets met de inhoud te maken. Het verschil voor mij is dat je bij Parelli met dat ene paard steeds verder gaat leren om hem bepaalde kunstjes en dingen te laten doen en goed te laten luisteren, terwijl MR meer bezig is met praktisch omgang met paarden. Problemen vermijden en eventueel voorkomen door kennis en kunde van de psyche va het paard. het paard zo benaderen dat hij het leuk vindt wat je doet. Is dus maar net wat je aanspreekt. Wel waren Emiel Voest en Annemarie van der Toorn van MR de mensen die heel open over alles spraken en het erg met elkaar eens waren. Parelli lijkt meer gesloten. Meer statements, Dit is het en niets anders. Maar mischien heb ik de verkeerde indruk gekregen.
NH dagen wel een aanrader voor iedereen voor volgend jaar!