Waarvoor touwhalster gebruiken?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siddieqje

Waarvoor touwhalster gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:20

Beetje rare titel, maar nu heb ik een touwhalster gekocht en gisteren wat met Siddieq grondwerk gedaan.

Ik durfde haar niet vastbinden om haar te poetsen dus heb ik haar gewone halster weer omgedaan.

Mag je een paard vastzetten enzo in de trailer ermee, of op de poetsplaats?

Bjarni

Re: Waarvoor touwhalster gebruiken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:36

Met een touwhalster nooit je paard vastzetten! Het is erg dun en scherp touw wat niet breekt als je paard gaat hangen. Dan krijg je dus flinke snijwonden.
Touwhalster dus echt gebruiken voor het grondwerken, wandelen, rijden, je kunt veel fijnere hulpen geven en de druk makkelijk weghalen als het goed gaat.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 09:52

Ja dat dacht ik al, dat het niet veilig was om mee vast te hangen. daarmee dat ik het ook niet gedaan heb

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:55

Ik gebruik het als de hoefsmid er is en mijn paard is lastig, of om met hem te wandelen (meer controle). Verder longeer ik er jonge paarden wel eens mee.
heb er ooit mee geprobeert te rijden, maar mijn paard had er niet zo'n boodschap aan.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:51

Fijn dat je toch even navraagd hoe je er mee om moet gaan. Ik vraag me alleen af waarom je in eerste instantie het halster hebt gekocht als je niet weet hoe je het behoort te gebruiken?

willeke_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 19:35

Ik wist dat ook niet toen 'k een touwhalster kocht... Heb er eerst altijd m'n paard mee vastgezet, wist ik veel...
Gelukkig is er in die tijd niets gebeurt! Ik wil er niet aan denken dat het paard in paniek geschoten moet zijn en alle gevolgen van dien....

Maar.... Een touwhalster is een goed begin. De overstap naar het proberen van grondwerk wordt vlugger gemaakt Ik ben toen ook beginnen experimenteren

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-06 11:45

@ Cassidy, ik ben al een tijdje bezig met grondwerk, dus daarvoor heb ik het gekocht, zodat ik wat duidelijker kon zijn.

Ik zeg altijd ,beter eens navragen dan gewoon iets doen en iets tegenkomen.

Zoals jij het zegt: zou je van alles wat je koopt, 100 % moeten weten waarvoor het dient, wat je er allemaal mee kan doen en niet mee kan doen.

Dan zouden ze vraag-maar-raak enzo op bokt hier niet meer nodig hebben hoor.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 12:02

Je kunt je vragen stellen voordat je wat aanschaft (oa op VMR), en niet per definitie achteraf. Maakt heel VMR nog niet overbodig....

Flew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 20:08

Ik gebruik mijn touwhalster om grondwerk mee te doen en te rijden.

dekoezegtboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:40

grondwerk en rijden als je gewoon begint met grondwerk met een touwhalster is de stap heel klein om er mee te gaan rijden... maar het is belangrijk dat er eerst het een en ander bevestigd wordt voor je er op gaat. ik gebruik mijn halster niet voor extra controlle dat is ook niet echt de bedoeling van een touwhalster volgens mij.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 23:56

zoals iedereen eigenlijk wel...
Ik gebruikte mijn touwhalster ook om te rijden en voor grondwerk...

alleen is het nu wat gekrompen... ik had de wasmachine verkeerd ingesteld...

arans

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 21:36

grondwerk en rjden

allegro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 20:17

Ik gebruik mijn touwhalster voornamelijk voor het grondwerk. Maar ik zet hem er ook aan vast.... ik heb een leren sporenriempje tussen het halster en touw als ik hem vastzet, dus als ie in paniek raakt kan ie daarop breken. Telkens van halster wisselen vind ik gewoon niet handig.