Barefoot

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ladymagic

Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:18

Ik heb net een pony gekocht, een geweldige ijslander look-a-like (haflingerxshet, klein foutje, maar wel geweldig leuk paard!)
Hij is heel breed en het is heerlijk om zonder zadel op hem te rijden, wat ik het liefst doe, maar ja, op het strand is een zadel toch net even fijner, net als bij lange bosritten.
Ik heb dus besloten een barefoot aan te schaffen (model cheyenne), lekker natuurlijk, makkelijk aangezien meneer zo breed is, en toch een beetje een zadel idee voor mij .
Maar nu zit ik met een klein probleem. Ik vraag me af of een barefoot wel past.
Hij is rond de 1,25 groot en zoals gezegd heel breed.
Ik ben bang dat het zadel "te lang" is voor hem.
Ik zat er eerst aan te denken om maat shetty te nemen dan, maar volgens de "dealer" pas ik daar niet in (maatje 34/36, maar het is echt een kinderzadeltje zei ze).
Nou vroeg ik me of iemand hier raad weet (misschien heb je zelf ook zo'n ukkie).
Ik vind de shettie op een gewone shet er al erg groot uit zien namelijk en ben dus bang dat hij in een cheyenne echt zwemt straks.

Cars

Re: Barefoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:57

Het makkelijke van Barefoot is dat je er eerst een testzadel van kan laten komen....
Heb ik ook gedaan...ideaal.
Kost je alleen de verzendkosten en je kunt een week proefdraaien met het zadel.

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 18:00

Dat heb ik ook gedaan. alleen aangzeien dat een tijd duurt voor ik die krijgt toch deze vraag, voor de ervaringsdeskundige onder ons.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:02

Ik heb ook maatje 34/36 en pas precies in de maat 1. Ik weet niet hoe groot de shetty is, maar ik denk niet dat ik daarin pas (of hij moet maar een heel klein beetje kleiner zijn)

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:40

ik heb een barefoot maat 2 voor mijn kleine ijslander, en dat gaat prima. niet te lang, waar ik bang voor was!
ik denk dat een maat 1 wel zou passen, tenzij je een paard met een héééle korte rug voor z'n hoogte hebt..

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:42

Voordeel ten opzichte van een boomzadel is natuurlijk wel dat alleen het deel waar je kont zit draagt.

ladymagic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 22:34

Ik ben ook opzich niet bang voor de verdeling van het gewicht, zo zwaar ben ik niet, maar het is zo'n stom gezicht.
Bovendien ben ik bang dat als hij heel ver op z'n kont ligt het zijn bewegingen belemmerd en echt lekker zal het ook niet voor hem zitten.
Dankjewel Rauka, dat stelt me al wat gerust .
Heb je misschien een foto? Dan kan ik het zien!
Zijn er nog meer mensen met een ijslander met korte rug en een barefoot?

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 09:08

Ik heb wel een foto met barefoot, maar niet op deze computer...
wel heb ik een foto met een randolls boomloos zadel. volgens mij is Ráka 1.30 hoog, maar afgelopen zaterdag geloofden men niet dat ze hoger zou zijn dan 1.25
afijn, hier een foto met een RANDOLLS, barefoot volgt z.s.m!
Afbeelding

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 09:57

nogmaals bedankt Rauka .
Ik denk dat die van mij en die van jou elkaar niet zoveel ontlopen. misschien een centimeter of 5 .

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 10:18

als ik jou mag geloven zijn ze in de breedte gelijk

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:36

zit je ook zo'n beetje in spagaat houding?
nee hoor ook weer overdreven, maar het zit als een stoel, zo breed.
heerlijk vind ik dat

Rauka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 13:44

met de randolls vond ik de spagaat meevallen, op de barefoot zit ik veeeeeeeeeeeeeeel wijder. een beetje zo'n Ω idee. ik heb toch al een rond paard, dus dat maakt het al niet beter... hihi
ik dacht dat Ráka 1.30 was, maar gisteren hebben we dr naast een b-pony'tje vergeleken, en kwamen we uit dat ze niet groter is dan 1.26! oei! van de week de waterpas er maar een keertje opleggen...

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-06 13:48

Ow joh, ik vind 1,26 een hele mooie hoogte , dan ben ik dus niet de enioge met zo'n kleintje.
Klein maar fijn.
Maar als een barefoot bij jou niet te lang is zal dat dan bij mij ook wel mee vallen hoop ik. Meneer heeft geen erg korte rug in verhouding tot zijn bouw, beetje een rechthoek model zeg maar.