Bokken/weg schieten tijdens het rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mynique

Bokken/weg schieten tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 14:01

Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje zoet hier op bokt.nl maar sinds gisteren (jaja) ook zeer geinteresseerd in NH (Parelli). Heb gister samen met bokster cissy een hele goede ervaring gehad. maar dat even ter zijde.
Ons probleem is nu opgelost door parelli-methode en ik heb zeer verbaast staan toekijken hoe het allemaal ging.
Nou vraag ik me af of je de parelli methode onder het zadel kan toepassen (vast wel). Mijn paard bokt zo nu en dan en/of schiet ineens weg omdat ie weer wat eng vind.

Is er een manier om dit op een parelli (bijvoorbeeld) manier op te lossen???

Hoor graag van jullie.

mynique

Re: Bokken/weg schieten tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 11:47

Heeft niemand een tip????

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:21

Hai wij gebruiken de n-h methode van clinton anderson . we rijden zo onze jonge paarden aan en maken ook gebruik van zijn methode voor de al gereden paarden met wel of geen probleem . Ik kan zijn methode niet zo even in een tekst uitleggen maar misschien kan je eens bij ons komen kijken naar de lessen en als dat je aanstaat willen we je altijd helpen !! De methode is gebaseerd op het rijden met een lange teugel met een gecontroleerd en braaf paard en de resultaten zijn verbluffend

Sisco4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 15:27

heb je geen site waar het een beetje opstaat?

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 16:12

frosty schreef:
Hai wij gebruiken de n-h methode van clinton anderson . we rijden zo onze jonge paarden aan en maken ook gebruik van zijn methode voor de al gereden paarden met wel of geen probleem . Ik kan zijn methode niet zo even in een tekst uitleggen maar misschien kan je eens bij ons komen kijken naar de lessen en als dat je aanstaat willen we je altijd helpen !! De methode is gebaseerd op het rijden met een lange teugel met een gecontroleerd en braaf paard en de resultaten zijn verbluffend

Waar zitten jullie gevestigd dan?