Ik heb een vraagje over 'cirkelen'. Ik loop daar tegen wat problemen aan. Ik krijg hulp/les met de pony, dus ga dit ook zeker vragen, maar ben ook benieuwd naar de meningen/ideeen van anderen.
Ik heb een vrij dominante pony waar ik grondwerk mee doe. Het aan de hand lopen gaat prima, ik doe ook nog wat andere oefeningen met hem, en dat gaat. Met 'cirkelen' wordt het lastig. (Ik wil dat hij aan het touw om me heenloopt; ik weet niet of dit de naam ervoor is.)
Ik heb wel het idee dat ik hem opsluit, ik geef hem de ruimte om naar voren te gaan, jaag hem van me weg, etc. Echter, zodra hij in de gaten heeft wat we gaan doen, gaat hij keihard naar achter lopen.
Om er dan nog achter te komen (ipv) ervoor te staan, wordt lastig. Als hij eenmaal voorwaarts is gaat het wel aardig.
Als ik het naar achter lopen eruit heb, gaat hij draaien rond zijn voorhand.
Hij is gewoon sneller dan ik...
Ik weet hoe het werkt, maar hij is zo dominant dat zodra je niet exáct 'goed genoeg' bent, het 'meteen word afgestraft'.
Ik heb al eens eerder een tijd met hem gewerkt, toen was het begin ook lastig maar ging het daarna super, hij is in de tijd dat ik niets met hem heb gedaan een beetje 'verwend'. Ik denk dus dat dit wel weer goedkomt, maar we hier even 'doorheen moeten'.
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd, het is nog best lastig op te schrijven wat je bedoelt.