met touwhalster was ze niet te sturen (ze snapte het niet, druk kwam denk ik verkeerd). crossrope hetzelfde probleem. Met sidepull &stalhalster was er geen rem, en de libra RB &stalhalster verschoof elke keer behoorlijk. Hoe ik het ook bevestigde...
Na al die pogingen was ik het eigenlijk zat; maar nadat de tandarts haar donderdag toch behoorlijk had 'toegetakeld' (niet letterlijk uiteraard, maar er was veel gedaan aan haar gebit) moesten we toch bitloos rijden.
Ik had zelf nog een paar halsters liggen van de tijd dat mevrouw nog hing. Tegenwoordig niet meer, maar ik had die halsters gewoon nooit gemaakt.
Bij de meeste waren de bakstukken stuk, dus ik heb er een gepakt waarbij een bakstuk gebroken was. Vervolgens heb ik aan beide kanten dus de bakstukken eraf gehaalt, en de bovenkant van de neusriem eraf geknipt.
Ik had nog wat touw over van al die optoming probeersels, (8 mm touw) en die heb ik in 2 stukken geknipt. Aan beide ringen waar het bakstuk normaal begint de touwen aanvast geknoopt, de linker dan vast aan de linkerring van de neusriem (dat stuk dus eigenlijk alleen maar ter vervanging van de bakstuk, die was immers stuk) en dan naar rechts door die ring heen.
Rechts hetzelfde, het is een beetje monty dually halster idee. TOen lusjes eraan voor de teugels en taadaaa, een bitlooshoofdstel die met de gespen van het halster gewoon ter verstellen is!
Nou, het uur van de waarheid, hij moest uitgetest worden.
Zou ze erop gaan hangen (wat ze doet dus bij een gewoon stalhalster en sidepull), of zou ze haar hals vastzetten als ik wil sturen (verzet), zou ze ontspannen.....
En taadaa, ze reageerde qua sturen en rem exact als op het bit, maar ontspande meer. Ze liep netjes nageeflijk, ik had geen heel gewicht in mijn handen, het verschoof niet!
Toen naar buiten gegaan, na rengalop kwam ze gewoon terug, ik kon stelling vragen!!
Echt super!!!!!!!!!!!
Het is natuurlijk geen 'nieuwe' uitvinding, maar wel een heele goedkope oplossing!
geen fotos nog van om helaas, maar het zit net als een halster.