Paard stopt alles in zijn mond...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Paard stopt alles in zijn mond...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:19

Mijn paard stopt alles in zijn mond, als ik naast hem sta, begint hij op het touw te knabbelen, of mijn stick, of mijn jas. Als ik aan het borstelen ben en de borstel kist staan binnen zijn bereik begint ie borstels in zijn mond te steken..

Ik word er knettergek van.

Waarom doet hij dit? Moet ik dit afstraffen?

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:20

Ik denk niet te streng afstraffen, als je al moet afstraffen.. maar eerder belonen als hij netjes stilstaat.

+ geen snoepjes/lekkers meer geven uit de hand.. alleen in de bak!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:34

ik geef hem nooit snoep, hij weet ook dat ie voor eten niet bij mij hoeft te zijn. De boer voert hem... daarom snap ik het ook niet waarom hij dat doet.

Het is net een klein kind af en toe

*niet in je mond stoppen*
*dat is vies*

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:35

Arabesk schreef:
ik geef hem nooit snoep, hij weet ook dat ie voor eten niet bij mij hoeft te zijn. De boer voert hem... daarom snap ik het ook niet waarom hij dat doet.

Het is net een klein kind af en toe

*niet in je mond stoppen*
*dat is vies*

Hmm snap wat je bedoeld. Krijgt hij van niemand anders voer uit de hand? Want meeste paarden gaan daarop reageren.

Is het een luchtzuiger/kribbebijter?

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:36

vreselijke kribbebijter, in een nacht vreet meneer een heel tussenschot op....

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:36

Arabesk schreef:
vreselijke kribbebijter, in een nacht vreet meneer een heel tussenschot op....

Dat zou een reden kunnen zijn! Moet haast wel!

Heb je hier al spul/maatregelen tegen?

Kijk eens op www.paardendrogist.nl of bel ze even. Hebben veel verstand hiervan!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 16:39

ja hij staat nu 24.7 buiten, helaas nog niet met 24.7 ruwvoer voor zijn neus... maar ja.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:40

Arabesk schreef:
ja hij staat nu 24.7 buiten, helaas nog niet met 24.7 ruwvoer voor zijn neus... maar ja.

Hmm ok, probeer toch iets te vinden wat het kribbebijten verminderd, waarshcijnlijk word het spulletjes eten ook minder!

cesara

Re: Paard stopt alles in zijn mond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 17:37

die van mij stopt ook alles in zijn mond en gaat er dan mee spelen.
en weg gooien.

ik heb bij een paarden winkel speciaal spul gekocht voor op de stal te smeren. dat vinden ze super smerig, dus zit hij er niet meer aan.
het helpt echt, maar lost het probleem niet op.
gelukig gaat die van mij binnenkort weer 24/7 op de wei

Anoniem

Re: Paard stopt alles in zijn mond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 21:15

Heeft ie misschien last van z'n tanden en/of tandvlees?

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:57

Als hj aan je stick bijt kan je evt ermee in zijn mond gaan en tong strelen,na een tijdje houden ze dan op

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 15:55

Morrie was een verselijke kribbebijter toen ik hem pas had, nu doet hij het gelukkig niet meer.....

Hij heeft wel met vlagen de neiging om alles in z'n mond te stoppen, ergens op een dvd van level 1 (Parelli) wordt gezegd dat paarden die alles in hun mond willen stoppen druk in hun hoofd zijn.

Ik heb toen ik begon met level 1 zo'n hondenflos gekocht bij de dierenwinkel en die steeds in z'n waffeld geduwd als ie een stop-alles-in-mond-bui had, toen was het snel afgelopen

Nu heeft ie weer een andere tik, maar goed....

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 15:57

hondenflos??
wa 's da?

Jasmijn159

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:00

Issie niet aan het wisselen? Die van mij eet ook zowat alles als ie aan het wisselen is...

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:00

zo'n touwding dat je aan honden geeft om hun tandjes aan schoon te knagen, kost bijna niets in de dierenwinkel.... ik heb hem aan een hond van een stalgenoot gegeven toen Morrie hem niet meer nodig had

laura1987

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:05

Ik zou niet weten wat je eraan kan doen
hier een link van een plaatje van een hondenflosstouw
let er wel op dat de gekleurde slechter blijken te zijn voor honden dus zal bij paarden ook wel zo zijn

Ook heb ik gehoord dat honden verstopt kunnen raken van touwtjes die hieruit komen (als ze heeeeeeeeeeeeeeel veel eten natuurlijk)
Dus blijf er wel bij als je hem geeft.

http://oakpetsupplies.com/images/01-0200_20cm.gif

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 16:09

ik stopte het ding in z'nmond en hij kwatte het direct weer uit, het is niet de bedoeling dat ie er echt op gaat kauwen ofzo, het is meer zo van : wil jij iets in je mond: hier heb je wat, leef je uit.....

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:41

Irritant probleem idd, Maroush doet het ook ...
En ja, sommige dingen (hek, spullen van anderen, enz) daar mag ze gewoon níet aan eten. Ze weet dondersgoed dat het niet mag, maar blijft het proberen. Ik ben dus ook wel benieuwd naar oplossingen
Hetzelfde als happen in m'n hand of been oid. Meestal ga ik daarmee dan een beetje irritant zitten bewegen, maar dat maakt het spelletje voor haar alleen maar leuker ...
Een flos is idd wel een idee, maar ik denk dat Maroush dat dan ook alleen maar geweldig zou vinden en er wild mee rond zou gaan staan zwaaien

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:49

Citaat:
Een flos is idd wel een idee, maar ik denk dat Maroush dat dan ook alleen maar geweldig zou vinden en er wild mee rond zou gaan staan zwaaien

geweldig toch, dan vertoont ie geen ongewenst gedrag en de drang om iets in z'n mond te hebben is bevredigd.
Zon'n flos smaakt naar niks en het is een irritant gevoel aan de tanden, dud de lol is er na een weekje wel af!

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 08:54

Mijne stopt ook vanalles in z'n mond, maar is geen kribbebijter. Hij pakt stokken, halstertouwen en borstels. Z'n halster als ik die af doe en dat soort dingen. Gewoon om op te knabbelen en mee te spelen.

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 09:28

kennelijk is het nog erfelijk ook, ik was gister bij het zoontje van mijn paard en net als zijn vader begon ie meteen de leadrope in zijn mond te stoppen

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 12:46

smurf schreef:
geweldig toch, dan vertoont ie geen ongewenst gedrag en de drang om iets in z'n mond te hebben is bevredigd.
Zon'n flos smaakt naar niks en het is een irritant gevoel aan de tanden, dud de lol is er na een weekje wel af!

Het is te proberen, maar ik ben bang dat Maroush er dus geen genoeg van krijgt ...
En om het opeten van andermans halsters nou te gaan belonen lijkt me ook niet echt de bedoeling.

Owjee, is het echt erfelijk Arabesk Bedankt voor de waarschuwing, dat worden geen babietjes voor Maroush denk ik

Moon__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:19

Damira stopt ook van alles in haar mond, ivm halster en hoofdstel :y) een keer onder rijden Damira inees teugel in mond genomen en dan k doorgereden niet merkend

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 20:36

Mhm, dit 'probleem' heb ik dus ook met Sun...

Alles wil meneer in zn mondje nemen, van halstertouw tot zadel. Als ik het halster om wil doen moet ik steevast eerst kijken of hij zijn tanden er niet ingezet heeft, soms neem hij het halster net aan alsof het een bitje is

Ook met wandelen pakt hij regelmatig de leadrope vast en "slokt" 'm gewoon op. En ik maar denken, 'huh, wat is dat touw ineens kort'
Tegenwoordig slinger ik zachtjes met het touw heen en weer als hij het in z'n mond heeft, dan laat hij wel los, en dan staat hij banketstaaf om zich heen te kijken van 'heeuh, wie slingerde zo irritant aan dat touw'

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 14:51

Driejarige hier doet het ook enorm. Als een klein kind moet alles belebberd worden. Daarnaast was het me voor die tijd in de opfok ook al opgevallen dat hij knarsetande. Sinds hij bij huis staat en we met hem aan de slag zijn gegaan is dit knarsetanden nauwelijks meer voorgekomen.

Nav dat hij alles in zn mond stopte en op moest kauwen hebben we de tandarts laten komen (gister) en die heeft er flink wat werk aan gehad (aantal wolfstandjes eruit, aantal niet afgekomen doppen)......ben benieuwd of hij het hierna nog doet, maar zou me niks verbazen als hij daarom overal zo aan knauwde...(om die doppen kwijt te raken)