Cursus Join Up/Follow Up gedaan. Het was super!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ojele

Cursus Join Up/Follow Up gedaan. Het was super!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 14:06

Net terug van 2 dagen bij Annemarie van der Toorn en Ian Vandenberghe van Monty Roberts Nederland. Ik lees alle discussies, maar wat een geweldige mensen zijn dat. Positief, open, en een enorm verstand van paarden en hun gedrag. Ook open voor ieder idee of methode. Ik heb gewoon slecht geslapen door alles wat in mijn hoofd omging.
Vooral het leren denken vanuit het paard en wat je daar mee kunt bereiken was een super ervaring. Annemarie heeft nog gewerkt met een paard dat al 7 jaar enorm hoofdschuw was. Binnen twee dagen kon ze overal aanraken en had het paard geen probleem meer. Ik kreeg gewoon tranen in mijn ogen. Zo rustig, zo vol vertrouwen doen ze dat, ook als het paard zicht druk maakt, zij blijven rustig.. Ik hoop dat ik dat ook kan leren

De paarden van Annemarie zijn echt geweldig. makkelijk in de omgang, maar enorm gevoelig. Het laat voor mij zien dat hun benadering echt werkt. Ik heb echt genoten en veel meer geleerd dan ik voor mogelijk heb gehouden. Een echte aanrader! Ik ga in augustus naar het vervolg en als ik lukt mee naar Engeland naar de 'wilde' paarden!

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:09

Klinkt inderdaad super, mooi zo dat je er wat aan heb gehad!

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:46

wauw, ik wist niet dat ze dat in nl deden! Cool hoor!
Maaruh, wat voor prijskaartje hangt er dan wel niet aan? Want ik heb de prijzen van Monty gehoord en je moet diep in je zakken graaien om dat te kunnen betalen

ojele

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 08:24

Was 330 Euro, inclusief alles gedurende de dagen. Het was me iedere euro waard. Er waren 5 mensen voor begeleiding en het was enorm intensief. Ik heb al weer ingeschreven voor de advanced. Helemaal super. Ik heb het geleerde in de praktijk gebracht met mijn paard die nogal dominant is, en het is een verschil van hemel op aarde!

Het was enorm leerzaam, maar vooral sprak me hun benadering aan. Rust, duidelijkheid en positief naar iedere andere methode. Maar dat ik tevreden was dat wist je al! Ik merk alleen wel ( en dat hadden ze me ook verteld dat dat ging gebeuren) dat iki met meer vragen naar huis ben gegaan. Er is een soort 'nieuwe wereld voor me open gegaan doordat ik ben gaan merken dat ik moet denken vanuit het paard. Annemarie geeft een demonstratie tijdens de Hoefslag Masterclasses op 17 juni bij Bartels, ik zou zeker eens gaan kijken. Volgens mij is ze dit jaar ook op Horse Event!