hij is in de omgang met mij en mn vriend heel braaf en rustig, voelt heel ontspannen aan, is enthousiast met rijden, je moet hem echt terugrijden. Hij reageert wel heftig op veranderingen, bijv. als er een andere auto staat, of je doet niet wat hij verwacht, bijv. niet naar de bak lopen maar voor de boerderij, dan wordt hij erg gespannen. Hij houdt echt van structuur. (kunnen paarden autisme hebben:p-nee grapje hoor..)
edit: hij viel in het najaar erg af, dat viel samen met de verhuizing van het paard van mijn vriendin en een andere merrie. De dierenarts is toen twee keer geweest, heb toen gevraagd of het met de werking van de schildklier te maken kon hebben, de dierenarts zei dat een paard dan heel druk zou moeten zijn, terwijl hij heel ontspannen erbij stond toen ze hem onderzocht, dus dat kon het volgens haar niet zijn.
Hij is nog steeds moeilijk op gewicht te houden, dit komt volgens mij ook doordat hij heel veel in beweging is als hij achter mijn haflinger aanloopt
edit2: ik hoop dat ik hier op bokt tips krijg, bij wie zou ik nog meer hulp kunnen vragen hiermee?