Ik had gister les met timo mijn fjord in parelli. Timo moest dingen doen als ze achterhand en voorhand om, iets wat ik al een hele tijd met hem oefen en hij dus ook goed kan. Zijn achterhand hoef je alleen maar naar te kijken en die gaat al netjes overkruisd om, en zijn voorhand vind hij op de grond nog wat moeilijk maar als je erop zit makkelijker. Ook gingen we even rijden met een teugel. Voor de les was ik uit verveling ook al aan het rijden op een teugel en die oefeningen aan het doen. Hij deed het allemaal geweldig, maar in de les. Hij stond alleen maar te slapen en deed weinig tot niets. De lesgever had vanalles verzonnen over hoe timo zou denken, maar timo is gewoon wat lui en je moet hem even wakker schudden en allert houden. En dan vind hij het gerust leuk om dingen te doen anders was hij wel niet zo meewerkend geweest. Maar goed timo stond daar dus te slapen. Moest zijn achterhand om.... Hij vond het wel best allemaal en deed na veel druk een pas. En nog een....
Was hij braaf werd hij beloond (goed natuurlijk) Nouja andere kant ook, en toen hij erop. Timo deed het toen ook netjes, maar wel met veel druk. Nouja lesgever trots dat timo het wel zo netjes deed, al was het dan met veel druk. Toen zijn voorhand.... Toen dat ook met hem erop. Hij kan dit alles ook zonder hoofdstel of wat, maar hij hem alleen met veel druk op het halser, maarja dat hem je als hij staat te slapen. Toen ging hij nog wat sturen met een teugel en veranderde de teugel steeds van kant wat eigenlijk dus ook niet nodig is. Toen mocht ik!!!!
Ik moest met hem echt naar de overkant lopen (ik ernaast) en dan aan de andere kan gaan staan en weer terug. Timo die nog altijd sliep sjokte achter me aan... Dus ik hem even wat wakkerder gemaakt, nouja toen ging het wel. Toen mocht ik ook zijn achterhand om zetten! Nouja ging ook wel. Ik mocht hem niet eerst wakker schudden dus ging erg traag. En toen nog even erop. Ik moest sturen laten zien, dus ik gelijk maar even laten zien dat je ook kan sturen zonder je touw te verwisselen, nouja dat was allemaal goed.
Hij heeft ook nog een begin van de cirkel game gemaakt, maar timo heeft ook al een hekel aan longeren, dus dat deed hij niet voor hem. Hij ging toen maar op zijn teen staan. Toen kreeg hij een klap, nouja dan maar met zijn andere voet op zijn teen. Hier moest ik wel even om lachen.
Wat vond hij van timo:
Het is een 2e wereld oorlog tank die het liefst gewoon blijft staan. Hij vind kleine makkelijk oefeningen wel leuk om te doen, maar verder niet. Hij is zeer stijf, en vooral in draf zal ik dat wel merken dat hij niet kan buigen en korte draaien maken. (we hebben niet eens gedraaft) Verder als ik hem iets wil leren moet ik net zo lang het van hem vragen tot hij het goed doet. Dit is bij timo niet helemaal zo, want als je het hem wilt leren moet je het doen tot je denk dat hij het begrijpt, wegzetten en morgen kan hij het. Hij moet er even overna denken dat het zo slecht nog niet is. Want de eerste dag gelijk toegeven doet hij meestal toch niet. Daar is hij te koppig voor.
Ik vind het jammer dat ik zo weinig geleerd heb, wat kleine dingen alleen. Mijn tolk (hij spreekt engels) heeft er denk ik meer van geleerd

Zo dit wilde ik even kwijt. Ik ga mijn centered riding instructie nog even vragen wat zij van hem vind kwa lenigheid enzo. Het blijft natuurlijk wel een fjord dus hij heeft er gewoon wel meer moeite mee.