Ik heb niet zozeer een probleem met mijn paard. Het gaat hartstikke goed na de ONC cursus. Hij heeft al meer respect, en doet dingen ook veel liever voor me.
Ik ben niet meer 'het mens aan de andere kant van de lijn'

Maar wat nu mijn probleem is.. Ik heb een paard en een pony. Als ik met mijn paard bezig ben, dan staat de pony eerst nog in het andere stukje wei, en dan zet ik haar op stal. Geen probleem.
Hetzelfde verhaal als ik met mijn paard bezig ben. Eerst staat hij in het andere stuk wei, en dan moet hij ook op stal.
Eenmaal op stal, begint hij de boel af te breken. Tegen de deur aan slaan enzo.
Nu heb ik daar een fantastische methode voor. Als je hem negeert, dan houdtie vanzelf op

Maar mijn vader was gisteren bij de stal bezig. En die hoorde dat King de stal aan het afbreken was.
En wat doet mn pa.. Die gaat tegen King lopen schreeuwen. Ik zei nog; dat helpt niet, maar dan luistert hij natuurlijk niet.
Ik probeerde hem uit te leggen, dat als hij schreeuwt, dat King misschien wel 2 min. stilstaat, maar niet stopt. Hij denkt dan nog steeds dat hij het opengeschopt krijgt. Dus na een paar sec. gaat hij weer door.
Na een paar keer geschreeuwt te hebben was mijn pa het beu, en deed de staldeur open. Toen gooide hij zijn klomp naar binnen

Ik was zo boos.. Maar hij luistert niet, als ik zeg dat het niks helpt.
Weet iemand, hoe ik het hem duidelijk kan maken, dat geweld gewoon écht niet helpt? Want King ging daarna nog vrolijk door (met tegen de deur aan schoppen)..
Iedere keer als ik nu de staldeur opendoe, schrikt King zich te pletter, omdat hij bang is voor een klomp..