Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jjs schreef:@ Antheman: ik wil alles weten wat je kan vertellen![]()
Waar het mij met name om gaat: ik heb nu een Barefoot en die vind ik toch te veel drukpuntsbelasting geven. Vandaar mijn oogje op Startrekk en consorten.
Wat is jou mening: verdeelt dat in de praktijk de druk echt veel beter dan barefoot e.d.? Schuift het? Welke pad moet er onder? Hoe is de kwaliteit leer? Hoe is je zit? Drukken de panelen ook erg in door het gebruik?
jjs schreef:@Wendy: drukpuntsbelasting:
Ik heb de gewone grandeurpad met inlages met sympanova onderkant.
Eerst had ik de physio maar doordat die zo dik was, schoof die achter op de rug heen en weer: schuurplekken dus.
jjs schreef:Nu met de gewone grandeur ligt dat goed.
Er ontstaat drukpuntsbelasting op de wervels, daar waar de beugelriemen hangen. Bij het gaan staan in de beugels met lichtrijden hangt je gewicht dus enkel op dat punt op de wervels. En aangezien die pad nou ook weer niet zo dik is dat ie dat op kan vangen, vind ik dat niet een fijn idee. Ik merk na een tijd dat ik exact op de plek kuiltjes naast de wervels krijg (atrofie?) en daar is het warmer. Vandaar mijn overstap.
jjs schreef:
@PMarena, een extra inlage erbij is zeker ook een goed idee. (en vast en zeker goedkoper dan een nieuw zadel kopen![]()
Wat vind jij van die HAF dekjes?
pmarena schreef:Ik vind de HAF dekjes geweldig mooi spul , bedoeling was ook dat ik ze ging verkopen.
De huidige HAF pads hebben geen goede inlages en ook de vakken zijn niet zo gemaakt dat ze goed werken onder boomloos.
Ik hoop dat ze snel die kleine aanpassing maken zodat ze wel geschikt worden , dan ga ik ze absoluut verkopen en verwacht ik ook dat ze heel goed zullen lopen
Linnie815 schreef:Ik heb ook naar de Startrekk gekeken, maar de verkoper gaf aan dat de dressuur die ik wou niet echt geschikt was voor bredere paarden. Aangezien Odes een volle en ronde arabier is, heb ik dat toen niet gedaan. Van een andere verkoper hoorde ik later dat van de Stratrekk dressuur niet klopte. Dus daar kan ik helemaal niet over zeggen. Het leken mij iig ook fijne zadels.
Citaat:Maar healas zijn er op dit moment geen HAF pads die echt geschikt zijn voor gebruik bij een boomloos zadel zoals de Barefoot , waar je dus de inlages in de pad als zadelkussens gebruikt.
willeke_nijs schreef:die pad van haf voor trektochten, is dat ook met inlages en ruggengraadvrijheid? Want dat was me niet echt duidelijk op de website...
pmarena schreef:Nee ATM , dat is een FEIT.