carola1 schreef:bedankt voor jullie antwoorden.
dus als ik het goed begrijp maakt het eigenlijk niet echt uit elke manier je gebruikt.
het makkelijkste is dan waarschijnlijk idd het begin van de yo-yo game te gebruiken.
ik ga het uitproberen.
bedankt

Nee, de yo-yo gaat het gemakkelijkste als de driving game er goed inzit. Dat staat ook bij 'troubleshooting' als je kijkt naar wat er fout kan gaan bij de yo-yo (de 'pitfalls'). Zie pakket level 1.
Als het paard slecht achterwaarts gaat heb je bij de driving game het achterwaarts niet genoeg geoefend. Dan krijg je bij de yo-yo dat het paard slecht, scheef of helemaal niet achteruit wil. En met de sluiting tegen zijn hoofd slaan is niet een prettige manier om het aan te leren als het ook gemakkelijker kan. (Want Antheman, jij vond dat vast heel onprettig voor je paard toen je
bijna
tot zover moest gaan, nietwaar? Bij de eerste pony met wie ik Parelli deed, heb ik dat ook zo gedaan. Nu leer ik eerst de driving game beter en dat vind ik zoveel fijner. Ik ben inmiddels zeven paarden verder
) Het is een kwestie van de leerstof in 'hapklare', gemakkelijk te begrijpen stapjes aan te bieden aan je paard.
carola1 schreef:nou, vandaag dus de driving game gedaan (geprobeerd).
en het ging eigenlijk best goed, alleen ze is zo slim dat als ik haar achterhand wil laten wijken (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen) dan draait ze soms snel om en kijkt me heel vuil aan.
ze blijft dan ook zo mee draaien dat ik niet meer bij haar achterhand (of naast haar) kan komen.
ze gaat dus gewoon recht voor me staan.
iemand een idee hoe ik dit de volgende keer kan voorkomen en hoe ik het kan oplossen als ze het toch weer doet?
Het is juist goed als je paard sneller dan jij draait en je 'two eyes' krijgt (dus met twee ogen naar jou kijkt). Dat is ook de bedoeling. Zo te horen heb jij geen video's van Parelli gezien. Zijn paarden doen dat ook. Je wilt juist dat je ten alle tijden de achterhand genoeg kunt wegdrijven. Als het paard met zijn hoofd naar jou toe staat, kun je hem juist veilig wegsturen.
Ze luistert gewoon heel goed en heeft de game door. Als ze dan weer voor je staat kun je de voorhand wegdrijven en weer de achterkant, of gelijk van de andere kant de achterhand wegdrijven. Als je paard nl zo goed reageert op de driving, kun je straks gemakkelijk de sideways doen: je hoeft enkel naar naar achterhand toe te buigen (schijnbeweging) en snel genoeg af te wisselen.