Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Eigenlijk was het meer omdat 'k m'n hoofdstel vergeten was 
Dus heb 'k dan maar gereden met enkel m'n touwhalster, voor de eerste keer en ik moet zeggen: waw wat ging dat goed!!! Nooit gedacht dat je er ook netjes oefeningen mee kon rijden
In het begin heb 'k wat gesuggeld en 'k kon niet tot aan de letters rijden, maar na een tijdje ging het vanzelf
'k moest enkel maar kijken naar waar 'k naartoe wou en wanda ging er naartoe... 'k moest nog maar denken aan een volte of een diagonaal en ze deed dat al
'k was enkel op een gegeven moment m'n rem kwijt
maar ach, 'k zat stevig in het zadel en ze stopte vanzelf na een tijdje als 'k zwaar ging zitten 

maar stuur hierover maar ff een pb.
Jovarna schreef:In één van de andere topics hier over bitloos had iemand volgens mij een foto geplaatst van een hackamore.
Edit: nee, sorry, dat was een bosal.

, ligt meer aan mijn aanwijzingen als aan haar, vrees ik. Na een paar rondjes en figuren ging het beter. Alleen in draf kon ik haar tempo moeilijk controleren. Aangezien ze vrij hoog opgooit probeer ik haar in draf iets onder arbeidstempo te rijden, is beter uit te zitten zonder zadel, maar zonder bit had ik toch niet voldoende controle... Ook begon het barebackpad te schuiven, dus eerst maar halt gehouden en heel voorzichtig het bbpad losgemaakt en zo van haar af laten glijden...willeke_nijs schreef:http://www.the-horse-connection.com/ (als je dan op nieuw klikt en naar onder scrolt staat er een foto van het hoofdstel)
Mijn rijvriendin heeft daar ook haar bitloos hoofdstel gekocht. Goeie prijs/kwaliteit verhouding. 't Is een Norton overigens, en het ziet er zo klassiek uit dat mensen van ver niet eens merken dat er geen bit bij zit
. 
geluksvogel schreef:ga een naar site's over Nh zoals www.emielvoest.nl www.paardnatuurlijk.nl en ga boeken lezen over NH er is veel te zien erover en genoeg topics hier!
)