Ik was wel benieuwd welke manier jullie eigenlijk het beste vinden, de manier á la Voest, of zijn jullie meer in voor Parelli?
Of mischien hebben jullie wel je eigen manier ofzo?
Zo ja, wil je dan er iets over uitleggen

Ik hoor het wel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Door het intensieve lessen heb ik Parelli op de achtergrond geschoven. We hadden de 7 games geleerd.
Ik heb ze vandaag weer opgepakt en ben weer helemaal blij!
Ik loop nog wel te zoeken, zoals;: hoe loop ik nu eigenlijk en 1 game doet mijn pony wel, maar niet graag. Hoe kan ik dit oplossen?
Antheman schreef:Wat ik fijn aan Voest vind, is dat er nu aardig wat mensen de applicatie bij hem hebben gedaan en er waarschijnlijk iemand uit je buurt is om te komen lesgeven.
Wat ik van Parelli een nadeel vind, is dat lesgevers spaarzaam zijn.
Immmers, met bodywerk is het zoooo belangrijk om een spiegel te hebben. Hoe beweeg je?
Van hem mis wel weer veel meer video/dvd materiaal. Die kijk ik graag.
Van Voest heb ik maar 2 videoos gezien.
PeruaansePas schreef:Verder ben ik niet zo op de hoogte wat Voest nog meer doet. Ik heb wel gezien dat zijn touwhalsters tegenwoordig super dun en dus erg scherp zijn achter de oren. Het loswerken snap ik niet van Voest. Ik heb laatst een demo van Equixantos gezien, die dame is Voest opgeleid. Zij liet het paard maar lopen en lopen, Parelli vraagt maximaal vier rondjes en hij heeft daar ook een duidelijke theorie over.
Anouar15 schreef:Op een gegeven moment was ik gestopt in het midden om Anouar te belonen. Ik kriebel over z'n hoofd en zeg dat hij het goed gedaan heeft. Op dat moment dacht ik, eigelijk moet ik mezelf ook belonen. Dat heb ik gedaan en ik voelde me er zo goed bij.
Anouar15 schreef:Ik heb vandaag toch zo iets leuks gedaan.
Ik was met Anouar in de paddock en er stond een hindernis. Eerst lagen de balken op de grond.
Anouar was gewoon los en we liepen samen rondjes, ik aan de binnenzijde en hij naast mijn schouder.
Als ik gewoon liep stapte hij naast me, als ik ging rennen draafde hij naast me en als ik ging 'galoperen' galopeerde hij naast me, terwijl hij me in stap nog wel bij kon houden omdat ik niet zo snel kan rennen door het zand.
Samen over het balkje, als ik er overheen liep liep hij ook gewoon en als ik sprong sprong hij ook.
Hij deed gewoon precies wat ik deed, zo mooi was dat.
Ik voelde me helemaal trots
Citaat:Zaterdag 17 juni (10.30-17.00 uur): Natural Horsemanship in discussie
De Natural Horsemanship Masterclass gaat vooral over communiceren met je paard als belangrijk instrument op weg naar succes. Naast Emiel Voest worden de beroemde methoden van Monty Roberts en Pat Parelli gedemonstreerd en geanalyseerd. De uitdaging is met een nog bredere blik naar het paard kijken. Paarden die je als individu benadert en die goed in hun vel zitten, presteren veel beter in de wedstrijdsport, vindt ook Tineke Bartels die al met deze methode heeft gewerkt.
Dagvoorzitter: Pam van Geloven
Trainers: Emiel Voest, Eddy Modde (Parelli Nederland), Annemarie van der Toorn (Monty Roberts School)
Ruiters: Imke Schellekens-Bartels, Luca Moneta, Grant Bazin, Dan Wilson
Panel: Tineke Bartels, Emiel Voest, Eddy Modde, Annemarie van der Toorn, Luca Moneta, Dan Wilson, Grant Bazin