grondwerk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bambi

grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 14:21

Ik wil graag beginnen met grondwerk, omdat ik hier nog niet in thuis ben en ik niemand in mijn omgeveing om hulp kan vragen hoop ik hier antwoorden en tips te kunnen vinden!

Hoe zijn jullie begonnen? Wat zijn goeie basis oefeningen en hoe pas ik die toe etc.?

Alvast Bedankt!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 14:47

Kijk eens in de sticky bovenin bij naturals, daar staan een paar links met goede sites over grondwerk.
Bijvoorbeeld op de site van inge teblick staan leuke dingen.

Verder kun je beginnen met een beetje wandelen en zorgen dat je paard achter je blijft bijvoorbeeld. Ook kun je bijvoorbeeld aan de hand met een balkje oefenen en hem er overheen sturen zonder dat jij zelf eerst gaat.
Ook kun je beginnen met het wijken voor druk.

Quarterh0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 18:10

Begin eens met wat boeken over grondwerk/freestyle/nh te lezen etc. Je kan daar een hoop van leren.

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 20:10

ook de site's van mensen zoals emiel voest kan je bekijken. zowiezo de site van emiel voest is www.emielvoest.nl voor de rest weet ik niet zo veel site's. goede boeken zijn die van emiel voest (goh dat klinkt als een echte fan ) ''paardrijden met linda tellington-jones'' ''je paard al partner'' ''het paard liegt niet'' ''natuurlijk paardrijden'' sommige gaan over het grondwerk en sommige gaan over de band tussen mens en dier hoop dat je er wat aan hebt

Antheman

Re: grondwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 10:58

Hoort bij NH

En verwezen naar bruikbare links, dus ik denk dat hier ook wel een slotje op mag.

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:55