Het lijkt me heel erg leuk om straks een keer een cursus natural horsmanship oid, te volgen met Flair. Maar ik ben een leek op dit gebied, ben wel eens naar een clinic geweest, en een vriendin heeft wel eens wat voorgedaan, maar dat was het dan wel. Ik wil niet 'zomaar' ergens een cursus volgen, maar eerst een beetje rondkijken wat er allemaal is en wat de verschillen zijn.
Nou ben ik op zoek naar een goed persoon of organisatie die goede (eendaagse)cursussen of trainingsweekenden geeft voor 'beginners'.
Het moet wel een beetje in de buurt van Boxmeer zijn (dit ligt 25 km onder Nijmegen). Dit omdat mijn vader ons dan moet brengen en halen, en Flair niet mijn eigen pony is en ik haar niet zomaar door het hele land wil slepen.
Bij de cursus gaat het me meer om het grondwerk, waarbij ik Flair beter leer begrijpen en andersom, met daarbij iets van schriktraining oid, dus niet echt het rijden. (Flair is van nature ook heel onzeker, gevoelig en snel gestressed),
Ik ken wel mensen die hiermee al cursussen hebben gevolgd hier in de buurt, maar dit was bij de organisatie Terra Natura. En hierbij wil ik liever geen cursus volgen omdat daar toch wat organisatorische problemen waren en ze op het laatst niet erg netjes zijn behandeld.
Nou, brand maar los met jullie adviezen!