Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Antheman schreef:Wat een warrig verhaal.
Ten eerste : niet de trailer op willen, lijkt me heel vervelend.
Ten tweede: met Parelli "start" je niet in de trailer.
Het is een heel programma, en je doet veel grondwerk
HEt is ook geen wedstrijd. Dus ik begrijp niet waarom jij vind dat je paard perse de trailer opmoet?
Verder vind ik dat je zelf kunt aangeven tot hoever je paard wel of niet de trailer op moet.
ALs je een serieus trailer laad probleem hebt, dan zou ik daar hulp bij zoeken.Dus niet de hulp die je op de manege hebt gehad.
En ipv naar "ze" te kijken , zou ik liever mezelf bekijken.
Want waarom kun je er nu niks meer mee? Wat is er gebeurd? Kennelijk heeft je paard iets engs meegemaakt.
Als je dit grote "engs" nu een ontleed en in kleine stukjes aanbiedt... Dan kan je paard de angst overwinnen.
Er zijn ook proffesionele trailerlaadhelpers.
Je zou kunnnen overwegen om iemand in te schakelen.
Iig succes.
Blue_Star schreef:Dat laatste ben ik van plan
Ik ben bang dat je mijn verhaal verkeerd hebt opgevat
Ik weet dat Parelli niet start met trailerladen,dat is simpel MAAR mijn vraag was of ik kon beginnen met Parelli als dit paard dan op die manier de trailer wordt ingedaan,of hij dan het vertrouwen in mij niet verliest.
Ik weet WAAROM dit paard niet de trailer in wilt,maar HOE overwin ik zijn angst?
En daarbij,het is ook niet voor mijn plezier dat dit paard de trailer opgaat,hij moet af en toe naar de kliniek en dat kan nou eenmaal niet te voet
Hoop dat het nu duidelijk is
cissy schreef:is al ouder topic maar ben toch nieuwsgierig of het al is opgelost?
elanor schreef:Toch hier ook even mijn ervaringen: mijn pony heeft bij de vorige eigenaar een ernstig ongeluk met de trailer gehad. Raakte inderdaad al in paniek als ze zo´n ding zag, en was er ook écht niet in te krijgen. (Echt niet = écht niet)
Ik wist nog niet van NH, Parelli, of weet ik wat, maar we hebben het gewoon op de boerenmanier gedaan.
Stro uit haar eigen stal in de trailer, d´r weidemaatje erbij en gewoon met een worteltje en een halster. En wachten. Tijd en geduld doen haast alles.
Alleen bij de trailer staan. Goed? Wortel en klaar. Volgende keer: 1 voetje op klep? Goed, wortel en klaar. En zo maar door. Gewoon 1 a´2 keer per week, dat het een gewening wordt.
We zijn hier een paar maanden mee bezig geweest, nooit druk gezet op het halster, alleen maar zelf laten kijken en komen. Gezellig een beetje praten. Ik deed dit samen met maar één (volwassen) stalgenootje, je kunt maar beter zo weinig mogelijk mensen bij dit soort dingen hebben, die weten het namelijk altijd allemaal beter, zorgt alleen maar voor meer stress.
We kunnen haar inmiddels gewoon op de trailer krijgen.
Ik lees dat jij inmiddels ook al een eind op weg bent, fijn zo.![]()
Maar misschien voor de mensen die nog problemen hebben ook wel interessant om mijn ervaringen te lezen.
Citaat:Velen hebben niet zoveel geduld en slaan er maar op los,dat zie ik bij jou niet