Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Chestnut schreef:Ik wil wel dominant zijn tegenover mijn paard.
Ten eerste omdat paarden het prettiger vinden om een leider te hebben, en ten tweede omdat ik zo'n pony heb die anders zelf wel voor leider zou gaan spelen.
Chestnut schreef:Ten eerste omdat paarden het prettiger vinden om een leider te hebben
Jovarna schreef:Chestnut schreef:Ik wil wel dominant zijn tegenover mijn paard.
Ten eerste omdat paarden het prettiger vinden om een leider te hebben, en ten tweede omdat ik zo'n pony heb die anders zelf wel voor leider zou gaan spelen.
Om misverstanden te voorkomen: wat versta jij onder dominantie?
Jovarna schreef:Om misverstanden te voorkomen: wat versta jij onder dominantie?
Chestnut schreef:[Dat ik boven mijn paard sta.
[/quote]
Jovarna schreef:Kun je wat specifieker zijn en wat meer vertellen? Wat bedoel je met "boven" je paard staan? Geef anders 'es wat voorbeelden. En wat mag je paard wel en niet?
Mac schreef:Respect, daar kan ik iets mee, want dat is wederzijds. Met dominantie heb ik meer problemen. Dat heeft niks te maken met dat ik een watje ben of zo, maar ik ben gewoon van mening dat een paard ook wel eens iets in te brengen heeft. Ik neig in dat opzicht dus ook meer naar Rashid (komt tot oplossingen door het vanuit het paard te bekijken) of Lyons (controle door respect) dan tot Parelli of Roberts.