Aaah! Ik word er gek van!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Aaah! Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 00:50

Sorry, ik moet even mijn frustratie kwijt, en ik denk dat jullie mede-naturals dit het beste zullen begrijpen.

Zondag hadden mijn vader en ik niets te doen en dus leek het ons leuk om naar een wedstrijd te gaan om daar te kijken, aangezien mijn vader het leuk vindt om iets met mij samen te doen en ik niets leuker vind dan paarden .

Mijn vader vindt paarden niet eng ofzo, zolang hij er niet op hoeft te rijden, en hij weet er ook al best wat vanaf, na de verhalen die hij al jarenlang te horen krijgt van mijn zus en ik , maar springen vindt hij dus leuker dan dressuur, dus gingen we naar een springwedstrijd kijken.

Nou, wij daar aangekomen: blijkt het een wedstrijd met alleen maar kindjes van ongeveer 7 t/m 12 jaar. Ook leuk om te zien natuurlijk, maar wat ik daar niet zag: die kindjes hadden allemaal hete pony's, driekwart kon zijn pony niet aan, de pony's waren eigenwijs, ze weigerden, bokten en gingen de hele tijd heel hard, en wat hadden meer dan driekwart van die kindjes aan hun voeten? Juist ja: sporen. En denk maar niet dat het rubbere sporen waren hoor. Bij elke pas, of die nou goed of fout was, prikten ze in de buiken van die pony's, de benen vlogen vaak alle kanten op, soms zelfs zo raar dat ik het niet eens zou kunnen nadoen. De pony's kregen verder geen enkele beloning, of anders pas als ze de ring al verlaten hadden, er werd veel met de zweep geslagen en de ouders keken alleen naar hun eigen kind, en die was natuurlijk altijd geweldig.

Kortom, ik weet nu nog eens meer zeker dat ik een natural ben en blijf.

Bedankt voor het lezen van deze smartlap, ik heb mijn hart weer gelucht .

gentille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:58

och, ook mensen die het niet op de natuurlijke manier doen kunnen goed met hun paard omgaan hoor.

m'n moeder en haar vriendin hebben niets met dat natuurlijke gedoe, ze vinden hun eigen manier prima, maar die paarden hebben niets te klagen.

maar ik snap je frustraties, het lijkt op de wedstrijden tegenwoordig alsof het allemaal om het winnen gaat en niet meer om het plezier met het paard.

groetjes shannon

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:06

Ik snap je frustratie, maar soms is het echt niet zo erg als het er aan de buitenkant uit ziet. Zoals gentille ook al opmerkt zijn er meer wegen die naar Rome leiden, dat hoeft niet allemaal in het hokje Natural te vallen.

Het is wel jammer voor die ponies hoor, ponies worden volgens mij wat dat betreft vaak onderschat volgens mij, ze zijn vaak lang niet zo makkelijk te rijden als weleens gedacht wordt. Bijvoorbeeld welshjes kunnen echt superheet en ook nog eens heel slim zijn

dorientjuh

Re: Aaah! Ik word er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:28

O, maar ik bedoelde ook niet te zeggen dat ierdereen die geen normal is slecht met paarden omgaat hoor! Het viel me bij deze wedstrijd alleen wel erg op dat die mensen niet goed met hun pony's omgingen, of zo zag het er in ieder geval wel uit.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:08

Mwah, bij springen worden de ponys weleens wat heftig, en dan is het voor de kindjes niet zo makkelijk meer er netjes op te blijven zitten. En soms vergeten ze dat ook in het heetst van de strijd.
Gelukkig heeft een kind veel minder kracht in zijn benen en handjes dan een volwassene, en wat er soms ruig uitziet, is vaak veel minder kwalijk dan het 'dressuurpaard' dat met een slof en een stugge hand in elkaar getrokken wordt.

En die spoortjes zijn dus omdat de kracht ontbreekt... anders vlogen de ponys helemaal door de rondte...
Belonen in de ring lijkt mij trouwens verboden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:38

Belonen in de ring verboden? O jee, dan is er sinds mijn jeugd veel verandert blijkbaar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 12:30

EDIT: bedoelde belonen met snoep oid.
(Ging niet over braaf! roepen of een klopje. )