Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

midgie schreef:Dus je haalt je paard uit balans om hem te stoppen, maar leer je je paard dan niet als hij moet stoppen zijn hoofd te buigen.
Lijkt me meer logisch om hem te leren stoppen voor de druk op zijn neus en in echt te nood gevallen de one rein stop te gebruiken.
Bij paarden die extreem vluchterig zijn, zal je dit dus vaak gebruiken, bij paarden die extreem lui zijn bijna nooit. De eerste fases zijn dus ook je zit en een hele lichte druk op de neus. 
Krips schreef:je paard wordt als het ware van het vluchten "afgeleidt" door uit gewoonte zijn hoofd af te buigen. Maar mijn vraag is: Werkt dit in de praktijk ook zo? Is het de moeite het aan te leren?
als je het hoofd buigt, moet de achterhand onderstappen. Door die beweging te maken, wordt je paard altijd even left brained (ligt een beetje aan de actie daarna of ie dat ook blijft
), daarbij haal je de kracht uit de achterhand, waardoor hij niet de kans heeft om heel veel kracht te zetten.
, maar om dat aan te leren gebruik ik een one-rein-stop
sanne83 schreef:het is dus uiteindelijk de bedoeling dat je een non-rein-stop hebt, maar om dat aan te leren gebruik ik een one-rein-stop
zeg ik iets anders dan?