nh grondwerkprobleempje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laykaatje

nh grondwerkprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:57

hey,
om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik zit met een probleem en weet niet hoe ik het moet oplossen. De situatie is als volgt.
Tijdens het loswerken gaat mijn paardje altijd braaf op de volte en maakt mooie cirkels. Om vervolgens haar op de andere hand te laten lopen laat ik haar altijd naar me toe komen en stuur ik haar weer weg de andere kant op omdat een vloeiende s nog niet lukt. Dit werkte altijd goed. Alleen tegenwoordig wil ze dus niet meer bij me weg als ze naar binnen is gekomen en is ze nijdig als ik er weer van me af stuur. Het was alweer een tijdje geleden dat ik grondwerk met haar gedaan had en ze wilde dus gewoon niet meer bij me weg. Nu weet ik niet hoe ik dit probleem op moet lossen en hoop dat iemand raad weet.
liefs laykaatje

AthenaWytske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:51

Hèè, dat ken ik maar al te goed. Ik heb er een hele tijd mee vastgezeten en ik alleen kwam er niet uit. Er is me toen iemand komen helpen en vanaf toen ging het beter.
Blijven volhouden of misschien overwegen om hulp te vragen.

Antheman

Re: nh grondwerkprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:38

Mijn Haf doet dit ook. Is heel moeilijk op te lossen zonder hulp.

Ik zou een lesgever opzoeken.

josien

Re: nh grondwerkprobleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:31

Dit probleem komt veel voor. Ik weet niet wat je doet, maar zo te horen de methode van Hempfling.

Wijs het paard duidelijk weg en geef nog en extra drijvende hulp met je andere hand. Dit kan met touw of zweep. Komt het paard naar je toe, blijf staan en hou je hand waarmee je wijst naast de neus en desnoods mag je het hoofd van je paard de goede richting op sturen.

Word niet grof, maar ga rustig door en stop pas als het paard inderdaad aanstalte maakt om weg te gaan.

In het begin kan het ook makkelijk zijn om het aan de leadrope te doen. Zo kan je licht contact maken op het halster met je wijzende hand.

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:19

Je moet idd doorgaan, niet opgeven. Elke keer als jij dan maar even wat anders gaat doen, heeft je paard bevestigd gekregen dat dit gedrag succes oplevert. Dus blijf je doel voor ogen houden en zet door, neem een krachtige lichaamshouding aan.