Barefoot....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Barefoot....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-05 14:35

Gister heb ik mijn nieuwe (2e hands ) BF uitgeprobeerd. Argh het was net alsof ik niet kon rijden, in draf stuiterde ik zowat van mijn paard mijn arabje lijkt ineens net zo breed als een Noriker

Kunnen jullie wel stevig zitten op een BF?

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:38

alles went Ara, en een Noriker zit toch stukken lekkerder dan een Arab... *duikt alweer weg voor Niek*

Je weet van Morrie dat je als een huis kan zitten in een boomloos zadel, dus gewoon blijven oefenen!

wyona

Re: Barefoot....

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:44

hahaha en ik kan niet op een normal zadel rijden. ben dan aan het stuiteren alsof ik nog nooit op een paard heb gezeten.

cheyentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:48

watis een barefoot?? is dat hetzelfde als een barebackpad?? sorry hoor misschien een stomme vraag..

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:50

een Barefoot zadel is een boomloos zadel en iets heel anders dan een barebackpad. Het is hier helaas streng verboden om links te plaatsen, dus je zal zelf moeten gaan googelen om erachter te komen hoe het eruit ziet

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:50

vond de 1e rit op een BF ook maar vaag.
2e dag vondik ghet echt al stukken beter!

I LOVE BAREFOOT

HAHAHAHA neej ik vind ze echt geweldig, bliojven oefenen, tkomt vanzelf goed, en anders, dan heb je je bf zo weer verkocht!

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:49

Het duurt ff voor je goed gewend bent hoor, meestal na een week of 2 weet je wel of het iets is of juist niet.

Weet je ook gelijk of je nu een goede onafhankelijke zit hebt, of nog niet...

klunsmuts

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 20:50

Je moet echt even doorzetten. Als je zonder zadel redelijk kunt rijden kan je veel lekkerder met een barefoot rijden als met een zadel met boom. Maar jammer genoeg lag de BF niet goed op mijn paards rug...

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:55

cheyentic schreef:
watis een barefoot?? is dat hetzelfde als een barebackpad?? sorry hoor misschien een stomme vraag..

smurf schreef:
Het is hier helaas streng verboden om links te plaatsen, dus je zal zelf moeten gaan googelen om erachter te komen hoe het eruit ziet

?Je mag toch wel een link naar een ander topic plaatsen? cheyentic, in dit topic:
viewtopic.php?f=99&t=506830
vind je een heleboel verschillende boomloze zadels, ook de Barefoot.

Cookies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:59

Gewoon doorzetten Ara, je kunt het best!! Toen ik van Engelse zadels overstapte naar Western heb ik een week nodig gehad om te wennen. En toen ik overstapte op de Barefoot heb ik ook een week nodig gehad om te wennen. Een stalgenoot viel bijna van mijn paard toen ze met mijn BF ging rijden. En zij rijdt toch al jaaaaaren.
Als ik nu weer op een westernzadel ga zitten dan kan ik ook 3 dagen niet lopen van de spierpijn.

jokeomar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:01

klunsmuts schreef:
Je moet echt even doorzetten. Als je zonder zadel redelijk kunt rijden kan je veel lekkerder met een barefoot rijden als met een zadel met boom. Maar jammer genoeg lag de BF niet goed op mijn paards rug...

Ik dacht dat een boomloos zadel altijd pastte? Is dus niet zo begrijp ik. Jammer, ik denk erover om er ook een te kopen.

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:02

heb maandag voor het eerst een ritje mogen maken op een barefoot, boven op een tinker

alleen gestapt, maar vond het echt heeerlijk

snel eens de draf proberen, lijkt me wel vaag aangezien je iets minder steun hebt onder je knieen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:30

Ik zat eigenlijk gelijk op mijn gemak op een boomloos zadel, zelfs op een Tinker met opgooiende draf. Reed je eerder ook al geregeld in draf? Zonder zadel dan? Want dat was ik wel gewend...

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 01:33

het stomme is dat ik arab heb ingereden met een BF daarna reed ik hem met een gewoon zadel ik vond het niet zitten en nu het omgekeerde probleem

Mijn arab lijkt ineens ook heeeeeeeeeel breed als ik erop zit, net een Noriker hahaha

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:46

het enige waar ik bij mijn boomloze zadel (een Torsion) last van had, was dat mijn benen in het begin alle kanten op slingerden, maar na een half uurtje was ik er wel aan gewend... ik zit echt superstevig op mijn Torsion... Banjer en ik rijden er zelfs de vrij pittige springlessen mee...

Banjer en ik hebben ook 2 modellen Bob Marshall gehad... ook erg fijne zadels, maar daar had ik het gevoel bij dat ik toch minder houvast had, en vreemd genoeg had ik het gevoel dat ik erg opgesloten zat door de hoge knop... doet verder niks aan de kwaliteit van de zadels af hoor, die was erg prima.

Banjer laat nu overigens ook merken dat de Torsion ook haar voorkeur heeft...

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:56

hey hey

boomloze zadels passen niet altijd echt heel er verkeerd gedacht!!!! elke paardenrug is anders en uniek.
ook met een boomloos zadel kan je heel veel schade aanrichten, ook door jezelf als een wat mindere zit hebt.
als je van plan bent een boomloos zadel te kopen moet je goed nagaan of je daar wel een goed genoege zit (onafhankelijke zit) voor hebt anders is het echt heel vervelend voor je paard als je zo zit te stuiteren op zn rug.
niet alleen jij voelt je paard beter je paard voelt jou ook veel beter!
dus denk goed na als je zomaar een boomloos zadel aanschaft!

xxxx
navanja

GuusHinnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:37

ik moest ook heel erg wennen aan mijn barefoot, je zit inderdaad heel breed, en mijn fries is al zo breed van zichzelf, dus dat was helemaal erg
maar nu wil ik echt niets anders meer.
als ik op het dressuurzadel van mij zus zit, heb ik de volgende dag gewoon spierpijn.
dus zoals de rest al zei, gewoon een week uitproberen, en waarschijnlijk heb je dan nergens meer last van!
groetjes Ellen

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:05

Maya schreef:
Ik zat eigenlijk gelijk op mijn gemak op een boomloos zadel, zelfs op een Tinker met opgooiende draf. Reed je eerder ook al geregeld in draf? Zonder zadel dan? Want dat was ik wel gewend...

Hier dus ook, ik zat ook meteen heel lekker en vrij stevig. Alleen de gallop was wennen, maar dat lukt ook niet zonder zadel

Allegra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:10

Ik heb er ook weinig problemen mee gehad. Ietsje wiebelbenen in het begin, maar dat was zo over.
Ik reed toen op de fjord van Pebblesje, met een barefoot. Ik heb nu zelf weer een paard (half jaar alweer , ma ja ) en ook gelijk een barefoot gekocht. Ik wil echt niet anders meer.
Je moet gewoon wennen. Probeer het idd een week of twee, dan wil je niet anders meer

Yaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:48

Citaat:
als je van plan bent een boomloos zadel te kopen moet je goed nagaan of je daar wel een goed genoege zit (onafhankelijke zit) voor hebt anders is het echt heel vervelend voor je paard als je zo zit te stuiteren op zn rug.
niet alleen jij voelt je paard beter je paard voelt jou ook veel beter!

Ik heb altijd gehoord dat zonder zadel rijden de beste manier is om een onafhankelijke zit te krijgen, maar dan zit je toch ook heel erg te stuiteren in het begin?
Is dat met een barefoot dan niet net hetzelfde, gewoon oefenen en je evenwicht leren vinden?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:41

Volgens mij komt het er wel op neer ja

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:45

jaaa ik moest ook wennen van hard naar BF, en weer andersom... de BF lag ook niet goed op mijn tinkie

maar leuk Ara, veel plezier ermee!

Arabesk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 13:38

Ah gister een buitenrit gemaakt en het begint steeds beter te zitten! Het zit wel lekker zacht aan je krent

Alleen mijn arabje verdwijnt wel een beetje onder het zadel

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 13:57

tja dan moet je aan een mailbaud zadel, die zijn korter, maar wel erg hard aan je kont......

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:12

Had ik in begin ook. Galoperen gaat nog wat moeizaam, maar verder ben ik er helemaal aan gewend en zit hij heerlijk.

Ik rij wel met hele korte beugels, dat vind ik lekkerder zitten.