Zijn er nog meer naturals met bijvoorbeeld een 'dressuur' ambitie? En dan bedoel ik dressuur in de zin van goed afgericht en een gymnastisch paard hebben.
Helaas heb ik zelf geen paard meer. Mijn ambities liggen bij de hogeschooldressuur.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Banjer schreef:mijn amities?
Alles met Banjer doen wat we allebei leuk vinden...
meer niet eigenlijk....
xtostarlight schreef:Ambities heb ik niet, ik doe wat ik en mn paard leuk vinden. Ik heb natuurlijk wel dingen die ik graag eens zou doen, maar om dit echt ambities te noemen..
Mijn grootste ambitie qua paardrijden in het algemeen is eigelijk een beetje standaard, lekker ontspannen in het bos kunnen rijden, en volledige controle hebben, zonder bit, zadel etc. Dit zal mij met mijn huidige paard echter nooit geheel lukken, maar we doen ons best zo ver mogelijk te komen met die manier
Antheman schreef:Wat een leuk onderwerp!!!!
Wil graag wat neerzetten ,maar moet weg. Komt nog wel![]()
Aju!
PeruaansePas schreef:Banjer schreef:mijn amities?
Alles met Banjer doen wat we allebei leuk vinden...
meer niet eigenlijk....
Noem eens wat? Ben wel benieuwd.
Anya schreef:
Kortom: ik heb de onhaalbare doelen van toen meer dan gehaald en nieuwe ambitieuze doelen gesteld. Of ik ze haal is een tweede, maar je moet ergens naartoe werken
Jovarna schreef:Hai,
Waarom denk je dit, dat dit met je paard nooit geheel zal lukken?
Het zou mooi zijn als je dit doel gewoon voor ogen houdt en ondertussen geniet van de weg er naar toe. En dan komt er vanzelf een dag dat je opeens wèl zonder bit het bos in gaat en daarna ook zonder zadel.
Drie jaar geleden had ik ook niet gedacht dat Jovarna en ik op het punt zouden komen wat we inmiddels hebben bereikt. We hebben zo veel geleerd samen en inmiddels rijden we bitloos en vaak ook zadelloos (in het bos met barebackpad) en in de bak ook weleens met helemaal niks. We hebben samen heel wat stapjes gemaakt!.
Zulke stapjes kunnen jullie ook maken, maar vertel eens waarom je denkt dat dit met jouw paard niet zal lukken; wellicht heb je iets aan tips en ervaringen van anderen.
xtostarlight schreef:Ik heb ook vanalles bitloos geprobeerd, hack, halster, touwhalster etc. Dit werkt 1x en hierna loopt ze er evenhard doorheen. Daarom rijd ik nu weer met een bit, hiermee kan ik haar tegen een boom aan sturen als er echt GEEn rem meer opzit. Ik vind dit zo erg om te doen, maar anders is het echt gewoon gevaarlijk soms.
Jovarna schreef:
Ik haal even dit fragment eruit. Een hackamore heb ik nog nooit mee gereden, maar een 'gewoon' halster is niet geschikt om mee te rijden en een touwhalster ligt instabiel om het hoofd en dit kan als irritant worden ervaren door het paard en kan (daardoor) ook ruis veroorzaken tussen jou en je paard.
Je zou eens een stabiel bitloos hoofdstel kunnen proberen. Eentje die niet verschuift wanneer je met de teugel iets vraagt en comfortabel om het hoofd van je paard ligt (zachte, hoge neusriem bijv.).
Over de rest wil ik wel met je PB-en; laat me maar weten.