mijn verzorgpaard reageerd anders op mij als andere paarden als k in de bak sta.
mijn verzorgpaard let heel erg op me, als ik me klein maak komt ie naar me toe en als ik me groot maak en mijn handen op en neer beweeg gaat hij in draf. Ook als ik hem dan heb laten draven en hij ontspant zich en ik maak me klein dan komt ie gelijk naar me toen en raakt me aan. Als ik dan wegloop loopt hij achter me aan.
kan het zijn dat hij een achtergrond heeft in een vorm van grondwerk? dan zou ik graag willen weten welke. Dan kan ik daar misschien verder mee.
een paard doet niet anders dan aan Nh. Het ene paard is alleen dominater dan het andere. een niet zo dominat paard zal jou sneller volgen dan een dominant paard.
Ik ga met heleen mee. Dit paard ziet jou al duidelijk als zijn meerdere. Dat betekent gewoon dat het een makkelijk paard is om mee te werken in dat opzicht.
Wat je moet onthouden is dat je met NH probeert de taal van de paarden te spreken, het paard kent die taal natuurlijk al
het is de leider van de kudde dus dat hij niet dominand is denk ik niet, maar k zal wel is gaan lezen over de paarden taal want ik weet hier helemaal nix van
Misschien is het een idee om eens een lesje te nemen van iemand die er verstand van heeft, die kan je meteen vertellen of jij inderdaad onbewust bepaalde signalen uitzendt
Het is iets wat paarden van nature doen, het reageren op lichaamstaal. Jouw verzorgpaard is wat beter op jou afgestemd en elt meer op jou omdat je veel met hem bezig bent, meer dan met de andere paarden natuurlijk.
Ik merkte het bij mijn pony ook, zij heeft van veulen tot haar 4,5 jaar in een kudde gelopen en reageerd heel anders op mij dan een van onze andere paarden. Ze pakt het veel sneller op. Het is iets wat ze in de kudde ook doen, van nature dus