Hoe beginnen met NH?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Hoe beginnen met NH?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 20:57

In mei word mijn hengstje 2jaar.
Ik wil heel langzaam aan wat met hem gaan doen. Echt zadelmak maken en inrijden wil ik pas doen als hij ruim 3 jaar is liever nog richting de vier.

Ik wil nu vast beginnen met een band op te bouwen dat hij me gaat vertrouwen. Zodat ik het dalijk makkelijker krijg met zadelmak maken enz?

Maar hoe kan ik daar het beste mee beginnen?
Zijn er mensen die er les ingeven? Zijn er boeken, dvd's, sites waar veel info opstaat.
En als het tijd is om hem inte gaan rijden. Zijn er dan africhtingsstallen waar ze op de nh manier inrijdne?
Kortom alles is welkom.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 11:27

Tsja, er zijn genoeg links op internet te vinden. Kijk eens op http://naturalhorsemanship.pagina.nl bijvoorbeeld.
Er zijn ook genoeg africhtingsstallen op dit gebied, heb van iemand nog hele goede ervaringen gehoord met de mensen van www.ballingehof.nl
Verder staat er bovenin dit forum een bericht met veel nuttige links

Isis_Ywen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 20:39

Of neem les, is harstikke leuk voor jullie allebei.

Isis

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 21:29

dat was ook mijn bedoeling. Maar hoe kom ik aan iemand?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:48

hexodrien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 18:53

Het boek van Emiel Voest Freestyle fase 2, hier staan handige dingen in voor jonge paarden. Hij heeft ook een cursus jonge paarden beleren voor als je hengstje straks wat ouder is. Een vriendin van me heeft dat met haar paardje gadaan, voor haar was het echt een succes. Je hebt ook een baiscursus grondwerk, hier wordt niet bij gereden, dat is misschien ook een idee.

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-05 22:35

ja dat lijkt me inderdaad leuk en nuttig. Om mee te beginnen als hij wat ouder is. Het is een vrij terug houdend dier. Je moet heel veel geduld bij hem hebben. Anders lukt het gewoon niet. Daarom leek mij grondwerk heel erg nuttig om te gaan doen. Zodat het straks ook makkelijker word om hem te beleren.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 11:53

Dat boek van emiel voest heb ik hier ook liggen en is juist heel erg toegespitst op de opvoeding van jonge paarden. Omdat het nogal down to earth is geschreven, kun je er eigenlijk zo mee aan de slag