clickertraining: doe ik het zo goed?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_

clickertraining: doe ik het zo goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:15

ik ben dus sinds gister begonnen met clickertraining. Nou heb ik dus gelezen dat je om te beginnen telkens moet klikken en tegelijkertijd een beloning(snoepje) moet geven. Dat doe ik nu dus (alleen met graan, anders blijf ik zakken snoep kopen ).
Maargoed, 't graan vind ze heerlijk, alleen heb ik het idee dat ze nog niet begrijpt wat met de click word bedoeld. Ik ben zeker een half uur bezig geweest met alleen klik en beloning....
Nu dacht ik dat ze het begreep, en probeerde haar het commando 'staan' te leren. En het leek echt of ze het begreep want ze bleef perfect staat. Alleen later liep ze gewoon door toen ze moest staat, en reageerde niet op de klik...
doe ik het nu fout of is m'n paard gewoon dom (eh niet snel van begrip)

callippo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 14:25

Ik zou met een makkelijkere oefening beginnen, zoals iets aanraken met de neus (kan je andere hand zijn, dus hand zonder voer, of een emmer die je vasthoudt oid.) zo kun je sneller zien of ze het begrijpt en omdat het een heel makkelijke en kleine beweging is, kun je het heel vaak herhalen om de beloning goed te bevestigen.

Jasmijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-05 21:20

okey, ik ga het proberen...
ik had toevallig net ook gelezen dat dat de eerste oefening is.
Maargoed...ik ga het meteen proberen
in ieder geval bedankt..