Hallo,
Een tijdje geleden had ik voor mijn pony een maatje gekocht, een shetlander merrie. Mijn merrie stond hiervoor eventjes alleen en werd daarna nog achterna gezeten/ getreiterd door 2 paarden waar ze bij stond. De shetlander overleed en mijn merrie heeft nog een behoorlijke tijd naar haar lopen zoeken, gillend en rennend door de wei.
Sindsdien gaat het rijden een stuk slechter, kuren die ze voorheen al had, lijken weer terug te komen.
Ze stond weer alleen, we zijn toen verhuisd naar een andere stal, hier heeft ze genoeg paarden/ pony's om haar heen, dus ik zou zeggen weer een maatje.
Al moet ik wel zeggen dat ze met deze pony's anders staat dan toen met mijn shetlander. (de shet stond pas 2 weken bij haar, maar wel dag en nacht waren ze samen) (ze overleed op 11 september)
Kan het zo zijn, dat mijn pony nog steeds haar 'oude' weide/stal-maatje mist? En dat dit een reden kan zijn, samen met het verhuizen naar een nieuwe stal dat het rijden behoorlijk verslechterd?
Ik zou dit op willen lossen maar ik heb geen idee hoe, ik dring niet door tot mijn pony, ze gaat een compleet eigen weg. Dit wilde ik oplossen aan de hand van NH. Maar wat kan ik hiermee het beste doen?
Alvast bedankt!