bandages en beenbeschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spyro
Berichten: 293
Geregistreerd: 30-10-04

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:43

Ik gebruik niets

Ik vind dat mijn pony op eigen benen moet kunnen lopen.

Dit houdt in dat ik hem zijn eigen verantwoordelijkheid geef om zelf op te letten.

Daarbij komt dat mijn pony niet zo dom is dat hij zijn eigen benen kapot loopt.

Daarbij komt dat beschermers vaak kunnen knellen en de warmte kan niet vrij komen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:21

Ik gebruik alleen beschermers als Lanna op sliding ijzers staat. Anders niet. Heeft ze niet nodig. Bandages voor het 'mooi' vind ik sowieso onzin.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:34

ik gebruik niks bij het rijden, wel op de trailer, dan heeft hij transportbeschermers om...

Jessicauvita

Berichten: 2578
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Den Helder

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:38

Ik gebruikte altijd peesbeschermers en strijklappen, omdat hij altijd aantikt en hij stond op ijzers.

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:41

spyro schreef:
Daarbij komt dat mijn pony niet zo dom is dat hij zijn eigen benen kapot loopt.


Hier moet ik even op reageren hoor
Ik gebruik ook niets maar één van mijn paarden heeft wel heel lang met strijklappen gelopen omdat hij nogal een nauwe stand heeft achter, hij kón niet lopen zonder te strijken, als ik jou opmerking zo lees zou mijn paard dus dom zijn?
Inmiddels is dit opgelost hoor, ijzers er jaren geleden afgehaald en hij strijkt niet meer, stand is nog steeds vreemd te noemen maar ja, ik heb alleen vreemde paarden

spyro
Berichten: 293
Geregistreerd: 30-10-04

Re: bandages en beenbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 17:57

T@nj@ schreef:
spyro schreef:
Daarbij komt dat mijn pony niet zo dom is dat hij zijn eigen benen kapot loopt.


Hier moet ik even op reageren hoor
Ik gebruik ook niets maar één van mijn paarden heeft wel heel lang met strijklappen gelopen omdat hij nogal een nauwe stand heeft achter, hij kón niet lopen zonder te strijken, als ik jou opmerking zo lees zou mijn paard dus dom zijn?
Inmiddels is dit opgelost hoor, ijzers er jaren geleden afgehaald en hij strijkt niet meer, stand is nog steeds vreemd te noemen maar ja, ik heb alleen vreemde paarden



Als een paard een normale stand heeft en geen ijzers onder heeft dan loopt hij zijn benen niet kapot zonder beschermers. Dus mijn pony is niet zo dom om zijn eigen benen kapot te lopen. Hij kan zelf op zijn eigen benen lopen. Dat bedoel ik ermee te zeggen