fretje schreef:Leuk om eens van het andere front wat te horen! Er zijn al vele discussies geweest hier op bokt, de afgelopen jaren, je bent de eerste die reageert!
geef jij los van pb ook cursussen? Dan zou ik wel eens een cursus comm. met paarden 1 en2 willen doen.
gr
*grinnik* ja zeg, ik kan niet alles waar ze kritiek op hem hebben bijhouden hoor, dan had ik 'n dagtaak.... Oei da's niet aardig, nu word ik wel heel cynisch
Ik zou er namelijk echt niet meer zitten als ik het echt helemaal niet naar m'n zin had. We hebben een fijn team hoor, ik zou het niet graag missen.
Volgens mij zitten er tussen de mensen die kritiek hebben ook veel mensen die echt niets begrepen hebben van wat we doen. Ik kan je namelijk andersom ook eindeloze verhalen vertellen (heb vele zomers meegedraaid in de Pyreneeen) van wat mensen tijdens de cursussen en vooral tijdens de reizen soms uitspoken.......dat wil je echt niet weten. Veel reisleiders zullen de wanhoop herkennen als je er weer zo eentje in je groep hebt zitten. Niet te geloven, mensen die denken het allemaal veel beter te weten en de soms levensgevaarlijke situaties die dan kunnen ontstaan, de stupiditeit waar jij dan de verantwoording voor moet dragen....... Sommige dingen verzin je met je gezonde verstand echt niet, echt onvoorstelbaar wat mensen soms doen en het dan ook nog op jouw bordje willen schuiven.
Aangezien we ook veel mensen hebben die jaar in jaar uit terugkomen en het karakter van de Pyreneeenreizen WEL kunnen waarderen, denk ik dat het gewoon van twee kanten moet komen, het ligt echt niet altjid aan de reisleider. Waarmee ik niet uitvlak dat veel van de kritiek nog altijd heel erg terecht is hoor!
Ik geef (nog) geen cursussen, ik heb 'n vaste parttime ochtendbaan in de paarden, geef 's middags privelessen, in de weekeinden vaak groepslessen, en heb ook nog 'n eigen paard, een parttime vriendje en iets wat op 'n huishouden moet lijken....Vrije tijd? Kun je dat eten? Er zitten te weinig dagen in een week en te weinig uren in 'n dag
Dat is ook de samenwerking, Pieter en Thirza geven de cursussen, en de trainers en docenten de daaruit voortvloeiende lessen, en zo is het een geheel. Waarschijnlijk komt de bevoegdheid om ook cursussen te gaan geven er ook ooit wel, maar momenteel zou ik er weinig mee willen en kunnen doen. Ik ben wel te boeken voor demo's, workshops en clinics......
Groetjes
Licorne