Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

, lip die hangt, slaperige oogjes,...; voordat je een stap verdergaat!

dat zijn de leukere paarden omdat zij heel erg duidelijk laten merken hoe ze jou bekijken. Het is wit of zwart bij deze paardjes: ja of nee, volledig vertrouwen en respecteren of niet. Bij hen zie je ook duidelijk dat ze beginnen nadenken dus leftbrained worden. Dat is het moment dat ze beginnen te relaxen, zeg maar...
MSQuincyTE schreef:Kun je hem niet met dubbele lijnen longeren?
)

Zelfs al krijgen ze geen paard meer te zien de rest van hun leven.
dorientjuh schreef:Ik heb niet alle reacties doorgelezen
maar het blijft zijn paard, ook al ben ik er dan mee aan het werk, ik weet dus niet of ik erin geloof maar hij gelooft daar al zeker niet in, daar hoef ik bij hem dus echt niet mee aan te komen

Voorheen raakte ze in de bak ook behoorlijk in paniek , ze werd er uiterst nerveus door , werd dan zo'n kip zonder kop weet je wel. Als je erop zit is ze ook veel onzekerder en onrustiger dan als je ernaast loopt. Ze kan zich ook zomaar ineens helemaal afsluiten voor alles om haar heen , en verstijfd van angst staan voor iets dat er niet IS maar zich alleen in haar koppie afspeelt , alsof ze zich ergens in een oude situatie bevindt met een Virtual Reality plug in haar hoofd ofzo.... dan moet je echt een paar keer een schuddende kriebel geven en duidelijk haar naam een paar keer zeggen en wat tegen haar kletsen zodat ze weet dat IK het ben en dat ze weer om zich heen kijkt , dan voel je Rena terugkomen in dat lijfje , klinkt heel gek maar op dat moment is mijn Rena even "weg" en staat er alleen maar een verstijfd adrenaline Arabieren standbeeld klaar om te vluchten van pure angst en verschrikking. Ik denk dat jij dat wel herkent , dat je paardje even "weg" is.
Het is echt een schok voor zo'n diertje , bedreigend en alles in twijfel trekkend als je iets anders doet , als je iets van het dier WILT ....krijgen ze bij voorbaat al de kriebels van dat ze het niet goed gaan doen en ze slaag krijgen. Rena staat ook wel eens rillend een klap af te wachten , terwijl het "vergrijp" absoluut geen klap waard is. Dan krijgt ze een knuffeltje en "hup" weer verder aan het werk , en zie je haar weer groeien qua geestelijke gezondheid en levensvreugde zeg maar.
En de keer erna helemaal , een intense knuffel en daarmee is de kous af. Daarna doe je het gewoon een paar keer per week en krijgt hij een normale goed zo paardje kriebel. Je kan het wel iets rekken als dat nodig is , maar nonchelant gewoon DOEN als de eerste introductie-schrik eraf is is het beste vaak.
Van de week nog , zat er een vogeltje in de bosjes en die maakte nogal herrie , was aan het stoeien met een hoopje dorre bladeren. Rena helemaal kriebelig , maar als ik er dan een geintje van maak en de lol ervan inzie "oeh Rena wat een geluk dat we dat overleefd hebben zeg , dat was eng !!!
" dan ziet zij de humor er ook wel van in en ontspant ze gewoon.