Hoefschoenen welke komen in aanmerking?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Hoefschoenen welke komen in aanmerking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-05 09:55

Nu weet ik dat het het beste is als je hoefschoenen wilt laten aanmeten dat je paard natuurlijk bekapt word. Dit zodat de hoeven een beetje hetzelfde qua formaat blijven omdat je dit wekelijks bij moet houden zodat de schoenen blijven passen. Nu word mijn paard echter 1x per 8 weken bekapt (smid vind meer niet nodig) en heeft ze 2 verschillende voorvoeten. Linksvoor is wat steiler en klein dit is volgens de smid een gecorrigeerd bokhoefje geweest en de andere voet is wat groter en platter. Daar ik van plan ben meer naar buiten te gaan en ze op steentjes best gevoelig is wil ik weten of er toch een merk hoefschoenen is die in aanmerking kan komen? Passen ze na een week of 6 nog en met welke hebben jullie goede ervaringen?

Antheman

Re: Hoefschoenen welke komen in aanmerking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:44

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:47

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:48

Uhm weet je zeker dat die website klopt?? die van Dallmer dan he..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 11:58

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 12:06

ik heb Marquis schoenen, die zijn pas gemaakt door mijn bekapper, die ze toevallig ook verkoopt.

Ik heb ze weinig gebruikt omdat het aan- en uittrekken bij mijn paard een lijdensweg was, zowel voor hem als voor mij.

ik heb besloten te wachten met dingen doen die niet zonder schoenen kunnen (mennen) tot de hoeven er klaar voor zijn om het zonder hulpmiddelen aan te kunnen.

Ik heb Smit schoenen overwogen, maar dat is zo ingewikkeld aantrekken, dat lukt echt nooit bij Morrie

Deighton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 00:38

Hoi Gouda,

Niets past zo goed als een schoen, die op maat gemaakt is, maar ook nog eens rekening kan houden met bv afwijkingen in de hoef, ikzelf meet die van Smit aan. Ik zou je het volgende in overweging willen geven:
=de schoenen van Smit, zijn niet de mooiste, maar wel de best passende, omdat het maatwerk is.
=als je paard van de ijzers komt, gaan zijn hoeven veranderen van vorm. Hou hier rekening mee, wacht desnoods even tot de hoef niet echt meer veranderd.
=hoefschoenen van Smit zijn zo aan gedaan. Dit in tegenstelling van de Marquis, die opgepompt moeten worden.

=Marquis heeft alle delen los leverbaar en ze zijn ivm de beperkte maten, ook weer 2e hands te verkopen.

Simon
www.lingbeekhoofcare.nl

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:59

Citaat:
hoefschoenen van Smit zijn zo aan gedaan

ik ken diverse paarden die schoenen van Smit hebben en ik vind het aandoen een enorm gedoe, ze moeten zelf aanstampen en meewerken, de Marquis schoenen heb je zo aan en dicht, dan alleen even oppompen, alleen kreeg ik ze nooit meer uit nadat mijn bekapper ze op maat had gemaakt (de luchtkamer 2 cm hoger had geplaatst)

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:46

Ik zou denk ik voor Smit hoefschoenen gaan, ook omdat je paard ongelijke voorvoeten heeft. Op maat gemaakt lijkt me gewoon het beste.
Bij mij op stal heeft iemand Marquis hoefschoenen, maar bij 2 paarden lagen de hoefballen daarna open.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:00

Wanneer heb jij voor het laatst 'smitjes' gezien smurf?

Ik heb namelijk vorig weekend de nieuwe versie gezien en die hebben echt enorm soepel rubber aan de bovenkant en een heel makkelijke sluitclip. Veel beter dan die oude versie met veters of ski-clip.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:01

*uh* gisteren nog, ze zijn nog geen 3 maanden uit het nieuwe sluitsysteem zit er al aan.......ik heb er 2 opgeraapt die ze verloren waren onderweg.....

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:22

smurf schreef:
*uh* gisteren nog, ze zijn nog geen 3 maanden uit het nieuwe sluitsysteem zit er al aan.......ik heb er 2 opgeraapt die ze verloren waren onderweg.....

Hmm, dat is dus ook geen fijne ontwikkeling

Dan liever een schoen die iets lastiger is om aan te trekken dan eentje die je onderweg kwijtraakt.

Ik heb zelf trouwens alleen ervaring met de Old Macs.
Voor mn haflinger werkten die perfect, want ze had geen gevoelige kootholtes (paarden met dun haar krijgen daar nog wel eens schuurplekjes van)

Ze waren makkelijk aan te trekken, in de zin dat je niet hoefde te wringen en te duwen. 2 klittebandjes en een gespje was alles dat je vast moest maken.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 09:53

de Marquis schoenen verloor ik ook steeds onderweg........ ik wacht wel tot ik zonder schoenen kan mennen, want dat is het enige waar ik ze voor nodig had..... en dat moment gaat zeer binnenkort komen

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 08:22

Ik heb voor mijn kruising shetlander-welsh hoefschoenen van Smit.
Ik heb ze al 3 jaar.
Ze hebben dan ook de "ouderwetse" ski-sluiting en van die riempjes om haar been.
Ik ben ze nog nooit verloren, en laat ze verzolen gewoon bij de hakkenbar in de buurt.
Kost haast geen droppie, namelijk 15 eurootjes voor 4 schoenen en je kan weer een 1/2 jaar (wij rijden veel op de weg) vooruit.
Ik vind ze ideaal, aantrekken gaat gemakkelijk, maar het paardje wil ze ook graag aan hoor.
Ze doet haar benen al omhoog als ze de schoenen ziet.
Ik vind ze ideaal en helemaal op maat (ze heeft erg ongelijke hoeven)
Succes met het kiezen van hoefschoenen.

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-05 20:08

ik heb een paar Old Mac's die inmiddels te groot zijn geworden, maar dat is weer een ander verhaal. ben erg te spreken over het makkelijk aan en uit trekken. vind ze wel wat log.

mijn vriendin heeft voor haar jonge ruin de Easyboot Epic's. wel wat priegelig om aan te trekken, je moet er even handig in worden. ze zitten stevig, je kunt overal doorheen banjeren en ze blijven goed zitten.

ik heb net het nieuwste model binnen, de Easyboot Bare. moet ze nog uit gaan proberen, de sluiting is wat anders.