motivatie voor dit forum

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

motivatie voor dit forum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 14:38

omdat er overal verspreid op Bokt allemaal topics staan over "natrual" onderwerpen, leek het mij handig om een "NATURAL" forum als subforum te krijgen, aangezien er voldoende aanmeldingen waren, is het er gekomen

Het is dus voor mensen die b.v. aan (P)NH doen, natuurlijk bekappen, boomloos rijden, bitloos rijden, hun paard op zo natuurlijk mogelijke wijze houden enz.

Ik denk dat eindeloze discussies waarom je je paard natuurlijk bekapt en geen dekens op doet niet de bedoeling zijn hier.

Dit is in mijn ogen een verzamelplaats voor mensen die het gwoonweg zo doen, een plaats waar je je niet hoeft te verdedigen en hoeft uit te leggen waarom je het zo doet.

Er moeten 2 mensen zijn die hoofdverantwoordelijk zijn voor dit forum (zie hier)

Aangezien het mijn idee was, wil ik wel 1 van die 2 mensen zijn, ik heb echter niet meer zoveel tijd om te Bokken ivm mijn werk, dus als er 2 anderen zijn: graag!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-08-08 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ontstickied voor overzicht.

Sjoert

Re: motivatie voor dit forum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 14:53

Ik maak hier even een sticky van

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:13

ik wil wel verantwoordelijk zijn hoor... ik heb tijd genoeg...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:15

Ik wil ook wel modder- etteren.
Vul ik mijn Bokt tijd nuttig in

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 15:22

kijk aan 2 vrijwilligers!

Ik modder-eet de hele dag al in het dagelijks leven, dus in mijn vrije tijd doe ik liever gewoon bokken.....

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:26

Smurf, waar eet jij modder dan?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 15:49

dat lees ik hier:

Antheman schreef:

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 15:50

Goed verwoord smurf

Waar ik persoonlijk wel geinteresseerd in ben is bijvoorbeeld discussie en uitleg over verschillende methodes

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 16:03

viewtopic.php?f=99&t=467627
Motivatie is wat mij betreft prima in orde Maar we zouden graag nog iets meer omschrijving van jullie willen, zie ook de link hierboven.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:26

smurf schreef:
dat lees ik hier:

Antheman schreef:

etteren is geen eten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 17:37

Ellende schreef:
viewtopic.php?f=99&t=467627
Motivatie is wat mij betreft prima in orde Maar we zouden graag nog iets meer omschrijving van jullie willen, zie ook de link hierboven.

Zou er wel iets van respectvol met elkaar om willen gaan, in willen hebben.

Immers, hier zit je dan met "naturals" bij elkaar en je hoeft zoals Smurf zegt, niet uit te leggen waarom je dingen doet.

Betekent wat mij betreft niet dat er NIET gediscussieerd mag worden ,maar ga asjeblieft niet met modder smijten.
Dat is dus de Don´t

De Do´s
Naast wat Smurf aangeeft ,zit ik onderwerpen te verzinnen.

NH manieren ,zoals Voest, Parelli, Centered Riding,of mensen met een klassieke achtergrond en NH dingen erbij doen, zoals Wim Vonk of David de Wisperlaere, ook eten valt wat mij betreft erg onder het subforum. Wat voer je en waarom.

Vul maar aan!

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-05 22:08

we kunnen hier een boomloos en ijzerloos topic gaan starten, maar we kunnen ook vragen of zie die uit de huiskamer naar hier kunnen verplaatsen. Hoeft niet hoor, ik gooi het maar even in de groep.....

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 22:47

smurf schreef:
we kunnen hier een boomloos en ijzerloos topic gaan starten, maar we kunnen ook vragen of zie die uit de huiskamer naar hier kunnen verplaatsen. Hoeft niet hoor, ik gooi het maar even in de groep.....

ik denk dat losse vragen gewoon hier kunnen worden gesteld en als je meer de diepte wilt ingaan, het in de huiskamer houden?

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:04

Kunnen we hier geen NH-huiskamer krijgen??? Anders ben ik toch wel heel erg voor verplaatsen van de nu lopende 'nh' topics in de huiskamer (boomloos, ijzerloos etc) !! Da's toch juist het idee?? Alles bij elkaar en niet meer over heel bokt verspreid??

Ik dacht trouwens zowiezo dat het de bedoeling was om ook hier de topics te rangschikken onder 'hoofdstukken' als huiskamer/vraag maar raak/voeding/voeten/grondwerk/rijden/meetings/clinic en noemt u maar??? Om het overzichterlijk te houden??

Als dan niet als echte 'hoofdstukken' dan toch in iedergeval met codes??
Ik ben zelf het meest voor een echt subforum...dus mèt 'hoofdstukken' als huiskamer/vraag maar raak/voeding/voeten/grondwerk/rijden/meetings/clinics etc!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-05 23:21

Waardoor dit subforum ook was ontstaan ,was t feit dat natural vragen bijna alleen maar in de huiskamer konden worden gesteld! Dus als je er een huiskamer van maakt, kan nog niet iedereen erop.
Verder vind ik je idee heel overzichtelijk nienke!

Grappig om te zien dat iedereen zich weer wat anders heeft voor gesteld bij het SUB forum.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 07:56

ik vind het een erg prettig idee dat alle (voor mij) interessante onderwerpen nu wat meer "gerangschikt" zijn... op de "reguliere" forums worden ze toch vaak "ondergesneeuwd" door andere vragen...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:36

Er mag één huiskamertopic komen waarin off topic gegaan wordt et cetera> Ik weet eigenlijk niet in hoeverre het boomloos en bitloos topic in de huiskamer informatief cq gezelligheidstopics zij.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:41

Ik denk dat deze het meest in aanmerking komt als huiskamer topic. Maar kunnen de lopende boomloos- ijzerloos- bitloos topics geen sticky's worden dan.
Ik merk trouwens ook dat er héééél erg veel verwezen wordt naar www.horsemanship.nl... daar stáát natuurlijk ook heel erg veel info op en de meeste NH mensen zijn daar (ook) lid. Wat gaat er hier gebeuren zodat het Bokt-nh-subforum zich straks onderscheidt van www.horsemanship.nl ??

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 08:49

nienke07 schreef:
Ik denk dat deze het meest in aanmerking komt als huiskamer topic. Maar kunnen de lopende boomloos- ijzerloos- bitloos topics geen sticky's worden dan.
Ik merk trouwens ook dat er héééél erg veel verwezen wordt naar www.horsemanship.nl... daar stáát natuurlijk ook heel erg veel info op en de meeste NH mensen zijn daar (ook) lid. Wat gaat er hier gebeuren zodat het Bokt-nh-subforum zich straks onderscheidt van www.horsemanship.nl ??

die site is toch meer gericht op een vorm, namelijk parelli. Ze discusseren daar ook wel over andere vormen van natural horsemanship, maar parelli is daar toch de hoofdmoot. Inhoudelijke vragen over bijvoorbeeld freestyle zijn daar toch wat lastiger.
Tenminste, dat is het verschil voor mij

hexodrien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 16:14

Dat vind ik ook Wendytje, het is daar vooral Parelli. Het is een leuk forum hoor maar over bijvoorbeeld monty Roberts of Emiel Voest lees je daar niet zo veel. Ik vind het een heel goed idee dit forum.

EbbyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:49

Een ideetje voor iets van een omschrijving van dit forum (zomaar eventjes uit de losse pols hoor):

Dit is een subforum voor naturals, wat inhoud dat iedereen die een link met iets "natuurlijks" welkom is. Dat kan ijzerloos, bitloos of dekenloos zijn maar ook natural horsemanship. Hierbij zijn uiteraard verschillende methodes welkom en mag hierover ook gediscussierd worden. Aangezien dit een verzamelplaats is voor mensen die graag "natuurlijk" met hun paard omgaan is dit geen plek om een discussie aan te gaan over het wel of niet ijzerloos, bitloos, krachtvoerloos, dekenloos e.d.
Veder zijn de algemene regels voor subfora uiteraard ook hier van kracht.
-----------
Zo iets?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 23:27

Keurig EBBYT!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 23:37

Ik vind het érg jammer dat dit subforum in het leven geroepen is:
- het is een extra scheiding met de hoofdstroom en ik vind dat de inhoud van de topics hier zo goed mogelijk zichtbaar dient te zijn bínnen de hoofdstroom, dus in het hoofdforum
- er niet natuurlijks aan gedomesticeerd

Ben bij uitzondering langsgekomen omdat ik het zonde vind als paardgericht denkende mensen wellicht onnodig ergens geld aan uitgeven wat ze wellicht effectiever aan hun paard hadden kunnen uitgeven.
Verder blijf ik 'liever' onnatuurlijk

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 08:11

Wat leuk dat je weer allerlei ongefundeerde conclusies trekt over waar wij ons geld aan uitgeven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 08:27

o jee, ik heb kleren gekocht zaterdag, wat een verspilling, dat geld had ik beter aan m'n paard kunnen spenderen........

hallo HC en doei dan maar........