[NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 10:07

Er is een hele mooie naar mij onderweg, als het goed is komt hij vandaag binnen, zal dan foto's maken en hier plaatsen.
Deze is van suede met leer, onderkant weet ik eigenlijk niet ben ik vergeten naar te vragen maar op de foto leek er ook een soort zitje op te zitten.
Hier kunnen wel beugels aan maar die zitten er niet bij, ik gebruik een BBP ook altijd zonder beugels i.v.m. de puntbelasting.
Bij velen loopt ook de singelriem geheel rond over de rug, ben ik ook niet zo blij mee want dat geeft het zelfde effect, als het goed is heeft die ik vandaag binnen krijg dat weer niet (hoop ik)

Normaal rij ik met een softsaddle of een Cashel BBP maar die hebben beide ook de singel helemaal rond over de rug lopen, liever dus wat anders
Hoewel het bij het softsaddle wel meevalt doordat er 3 hele dikke lagen schuim tussen zitten maar ja, daarbij heb je weer niet het BBP effect, voelt meer als een heel zacht zadel met het nodige gebrek aan contact met je paard (o jee, zit ik hier toch mijn eigen verkoop product af te kraken zeg ) maar het is maar wat je zelf prettig en belangrijk vind.

Ik heb zelf goede hoop dat de BBP die ik vandaag binnen krijg de juiste is, zo niet ga ik er zelf maar weer 1 ontwikkelen

skessa

Berichten: 3317
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Friesland

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 13:56

Ik heb zelf een half jaar alleen met een barebackpad gereden, omdat mijn zadel was afgekeurd en mijn paard rugklachten had.
Ik had een BBP met stijgbeugels, vooral makkelijk om er onderweg op en af te moeten.
Buitenrijden met de BBP vond ik maar matig, je zit toch een stuk minder vast dan op een zadel en bij onverwachte bewegingen van je paard hang je vrij snel scheef, met BBP en al.
Ook draven vond ik niet zo'n succes.

Sinds kort heb ik een Freestyle BBP van Emile Voest, die is een stuk stroever en heeft geen stijgbeugels. Voor mij een verbetering.

Inmiddels rijd ik ook weer met zadel, eerst een boomloze Torsion, maar ik wil straks weer een gewoon zadel, omdat mijn paardje daar toch beter onder loopt, nu ze geen rugklachten meer heeft.
Mijn BBP is er nu vooral nog voor leuk af en toe.En lekker voor in de winter, daarop krijg je het zelf echt niet koud!

casjuh

Berichten: 760
Geregistreerd: 04-04-04
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 15:24

wendytjeG schreef:
Waarom rijden jullie eigenlijk niet gewoon op de blote paardenrug?


Een uur op de blote paardenrug hou ik makkelijk vol, maar 2 uur... (bv. met een buitenrit) dan heb ik de blaren op m'n kont zitten!

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:01

wendytjeG schreef:
Tamara, heb je niet gelezen wat hier boven staat over die beugels?
Beter van niet hoor....


Dacht dat er beugels aan zaten, weet het niet zeker, dus zette het er voor de zekerheid maar bij Hoef zelf geen beugels, maar die kan ik er weer afhalen

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 16:40

Nou, mijn BBP is binnen.......blijkt het een shettymaatje te zijn kan ik er nog niet mee rijden!
Nou ja, ik ga zelf maar weer aan de knutsel

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:11

Barebackpads zijn ook niet ontwikkeld om uren mee zonder zadel te kunnen rijden. Ze zijn bedoeld als 'trainingshulp' om mee te LEREN zonder zadel te rijden. Het geeft net wat meer veiligheid, grip en steun (iig een handvat) wanneer je gaat oefenen om zonder zadel te rijden. Verder bieden ze jou wat bescherming tegen een scherpe ruggegraat en je paard wat bescherming tegen jouw zitbeenknobbels.
Maar een barebackpad met beugels, dat gaat totaal aan zijn doel voorbij!

Ook als je wel goed zonder zadel kunt rijden, kan een bbpad trouwens verdomd handig zijn hoor In de zomer bijv. krijg je geen bezwete broek. En aan het handvat kun je je leadrope oid vastknopen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:36

indianen reden er volgens mij ook mijlen mee... moet hier ook wel lukken

een BBP geeft wat meer steun op de paardenrug inderdaad, op gam's blote rug glijdt het toch iets gemakkelijker en ik merk dat hij het ook minder prettig vindt.

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:39

Pellie schreef:
indianen reden er volgens mij ook mijlen mee... moet hier ook wel lukken

Die kenden dan ook geen rijbroeken

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 23:57

Rijbroek ken ik ook niet hoor, veel te glad, doe mij mijn spijkerbroek maar

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:01

als ik naar mijn paard ga, al is het alleen maar om te voeren, heb ik een rijbroek aan. Zonde van mijn nette kleren er komen altijd vlekken in die er nooit meer uit gaan en er zijn niet zoveel kleren in mijn maat te koop, dus ik ben er zuinig op!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:06

Ik heb geen nette kleren, ik wóón in mijn spijkerbroek, heb ik ook gewoon aan als ik op visite ga, ben ik vrij makkelijk in maar ik heb ook geen werk waarin ik netjes gekleed moet zijn

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:08

helaas zijn spijkerbroeken op mijn werk niet georloofd.....

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:26

Dat antwoord had ik al verwacht en daarom er ook bijgezet dat ik geen werk heb waar ik netjes gekleed moet gaan

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 14:39

Ik heb ook die van Callippo, bevalt echt prima!
Alleen leg ik er wel een dikke westernpad onder, anders rijd ik mijn achterste door op de ruggegraat van Loeki (heeft geen vlees meer naast zijn ruggegraat van de ouderdom).

rensju

Berichten: 1593
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Friesland

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 17:57

ik rijd altijd al zonder.... maar ik koop em zodat ik geen viese natte harige kont krijg;)

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 20:11

Ik heb er nog een liggen, jammer dat hij bij mn nieuwe paard niet past..

hexodrien

Berichten: 532
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Breda

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 22:34

Ik heb die nieuwe bbp van Emiel Voest gekocht.
Dit nieuwe BBP is ontwikkeld voor paarden met een wat minder bespierde rug. De vulling van het BBP is gemaakt van een speciaal soort foam. Dezelfde vulling wordt ook gebruikt voor de vulling van speciale matrassen, o.a. voor mensen met reumatische en rugklachten. De foam verdeelt de druk gelijkmatig en vormt zich naar de belasting. Hij zit echt super! Info staat op www.emielvoest.nl
Hij is helaas niet goedkoop

MissRoxyy

Berichten: 2022
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Arnhem

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 17:47

goh nog meer mensen met het zelfde probleem als ik ,,ik rij dus ook op een fries en die gooit ook hoog op.. dus ik heb een paar keer een bbp van emiel voest geleent.. en nu wil ik em zelf dus ook ,maar idd het probleem ,TE DUUR! ,,dus ben ik gaan kijken voor een andere met geheel nepbont.. maar kan er geen een vinden ,wel die suede enzo maar die wil ik niet.. dus het word of sparen of HOPEN dat ik een andere nepbonte ofzo vind op marktplaats of wat dan ook.. ,,die goedkoper is....

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 18:20


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:47

Smurf, die van Klaas heb ik gezien in Arnhem, erg mooie dingen vind ik, lekker stroef ook aan de onderkant, maar wat mij opviel, zijn ze niet een beetje klein? Niet die vierkante met dat vakje hoor, die vond ik wel redelijk van formaat maar het sjabrakmodelletje zeg maar, die vond ik zo mini (ik weet niet welk model jij hebt genomen?)
Ik kon wel goed het verschil zien want hij had ze ook voor Shetjes hangen en die waren echt heel erg klein, maar de paardenmaat was voor mij al echt te klein, ik wil wat groters.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 20:56

ik vind hem ook wel wat klein, maar ik wil niet zo'n grote vierkante lap op m'n paard, ik heb hem hoofdzakelijk voor heel warm weer, dan wil ik niet opzadelen, dat vind ik zielig en als ik er zo op ga zitten, heb ik een drijfnatte kont, waar ik dan weer mee in de auto moet en waar ik de volgende dag weer met nette kleding moet zitten........ Ik heb een bordeaux rode, maar als ik erop zit, zal je dat nauwelijks zien

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:01

Ah, dat lag dus niet aan mij dat ze zo klein leken Maar ze zijn wel erg mooi hoor, vooral die onderkant spreekt mij erg aan, dat blijft tenminste liggen!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:07

de onderkant lijkt verdacht veel op de onderkant van m'n Torsion zadel en m'n sympanova pad, het is net iets anders, maar het blijft inderdaad perfect liggen (stalgenoot heeft al een poosje zo'n BBP)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 21:29

Ik heb op de NH dag nog aan Klaas gevraagd hoe hij het spul aan de onderkant nou noemt, Antislip zei hij. Ik: dus geen sympanova? Nee, dat noemde hij gewoon antislip want dat is het gewoon zei hij. Ik vroeg dat nl. aan hem omdat ik het ook erg veel op de sympanova vond lijken maar ik had een physiopad van grandeur mee en daar zit ook sympanova onder, toen zijn we het verschil gaan voelen bij die pad en de torsion en bij de torsion voelde dat heel anders, veel fijner eigenlijk, dat van Klaas leek er ook wel wat op. Maar maakt niet uit hoe het heet, als het maar anti slip is

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: [NH] rijden met bare back pad. Iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-05 22:03

ik zou het zo kunnen voelen, ware het niet dat ik een enkel technisch verstand heb.... ik vind het er hetzelfde uit zien...... en daar houdt het voor mij mee op