Kimmie25501 schreef:Het probleem ligt vooral in het opstappen. Als ik op het krukje stap of mijn voet in de beugel zet, wijkt hij weg met zijn achterhand. Ik wil hem graag leren om te blijven staan. Boos worden oid helpt bij hem zeker niet, maar ik probeer nu via werk op de grond dit probleem op te pakken.
Kimmie25501 schreef:Sadira, ik snap wat je bedoelt. Daar ga ik aan werken!
Het probleem ligt vooral in het opstappen. Als ik op het krukje stap of mijn voet in de beugel zet, wijkt hij weg met zijn achterhand. Ik wil hem graag leren om te blijven staan. Boos worden oid helpt bij hem zeker niet, maar ik probeer nu via werk op de grond dit probleem op te pakken.
Kimmie25501 schreef:Zoals in de OP staat ben ik idd al bezig met de opstapchallenge!
Pien, bedankt voor je uitleg! Helaas is hij nogal hoog (1.85) en is het opstappen nu zo'n probleem dat ik er überhaupt niet meer op kan. Ik ben er wel mee bezig. Wel slim idd om tijdens het wandelen even een move te maken, hoeft dus niet per se opstappen te zijn, maar wel mijn voet omhoog doen of wat dan ook. Helaas wordt mijn paard redelijk angstig als hij door iemand anders dan mij vastgehouden wordt, in ieder geval zeker strak. Heel zonde dat hij zo vroeg overleden is! Ik begrijp wat je bedoelt, ik ga gewoon lekker met hem weer aan de slag. Ik heb hem overigens al wel lang, ik geloof al vier jaar. Hij vindt me ook al erg leuk, behalve als het op opstappen aankomt haha. Dat blijft hij erg eng vinden.
Kimmie25501 schreef:Nu leert hij steeds meer om open te gaan en merk je dat de primaire reactie idd bewegen is ipv stilstaan. Over het algemeen staat hij enorm goed stil en is hij puur op stem te corrigeren. Tijdens het borstelen staat hij altijd los in de bak en blijft over het algemeen staan, op misschien soms een klein pasje na
Gebruikers op dit forum: Googlebot en 0 bezoekers