Moderators: balance, Nicole288, Sica, C_arola, Neonlight, Coby, Dyonne
nessinator schreef:Hij kijkt in mijn ogen te weinig naar wat het paard nodig heeft en/of aankan, en te veel naar wat het paard moet.
nessinator schreef:Daarom zie ik ook niet hoe vertrouwen kan ontstaan bij deze methode.
Idefix2006 schreef:Ps. Weet iemand hoe ik een filmpje plaats?
rina schreef:Ik volg en werk al een aantal jaar volgens zijn methode. Voor mij, het is duidelijk en het paard snapt het ook.nessinator schreef:Hij kijkt in mijn ogen te weinig naar wat het paard nodig heeft en/of aankan, en te veel naar wat het paard moet.
Nahh dat is het em nou net, bij Clinton zie je heel veel de filmpjes (met name op youtube) van "probleempaarden" en net niet die van de "normale paarden. Maar als je de kits bekijkt, oa de fundamentals, zie je hem ook bezig met een heel sensibel paard en zie je hem een heel stuk zijn energie omlaag zetten. Hij past het dus echt wel aan aan het paard.
Idefix2006 schreef:Ik blijf erbij dat ik zijn methode helemaal niet zo ‘hard’ vind als jullie allemaal zeggen... komt dit uit eigen ervaring of is het gewoon het beeld van de methode zonder de het geprobeerd te hebben?
Idefix2006 schreef:Rainer;
Dat klinkt wel heel interessant! Ook super fijn dat jullie er zoveel verder mee zijn gekomen dat is het aller belangrijkste. Wat zou WS bijvoorbeeld nog als tussenstap doen waardoor het paard niet gaat bokken met de eerste keer zadelen? Ben daar oprecht benieuwd naar want voor mijn gevoel deed ik al veel voorwerk voor het daadwerkelijke zadelen en aansingelen
Ik heb ook veel goeie verhalen gehoord over Tristan Tucker, daar heb ik verder nog geen fimpjes van gezien maar die schijnt erg leuk uit te kunnen leggen met veel humor
Idefix2006 schreef:Ik heb mijn witte prikpaaltjes bij agradi besteld en van dat 20 cm lint, voor nog geen 30 euro een roundpen echt een aanrader!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker