Paddock Paradise concept

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lools
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-10-17

Paddock Paradise concept

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 20:17

Het basisprincipe van het Paddockparadijs is een pad - in het Engels 'track' genoemd - dat rondom het weideperceel wordt aangelegd. Deze route vormt een uitnodiging voor het paard om 'rond te trekken'. De langs de hele route aangebrachte elementen, in de vorm van bijvoorbeeld eet- en drinkplaatsen, beschutting, verharde ondergrond en diverse natuurlijke elementen, motiveren het paard tot veel beweging, precies zoals de natuur het bedoeld heeft.
Het gaat niet zozeer om de ruimte die ter beschikking staat, maar meer om hoe we die ruimte indelen en beheren om een gedragsmatige respons in de psyche van het paard op gang te brengen. Het principe is toe te passen op zowel kleine als grote percelen.
Het enorme voordeel van een dergelijke Paddockparadijs-route is het behoud van de bewegingsvrijheid en -ruimte van het paard, terwijl weidegang naar believen beperkt kan worden door de weide te sluiten. De weides waar onze paarden gebruik van maken zijn doorgaans veel rijker dan goed voor hen is, met als gevolg gezondheidsrisico's zoals hoefbevangenheid, overgewicht e.d. Een combinatie van beperking van weidegang en toch zoveel mogelijk bewegingsruimte is noodzakelijk om onze paarden gezond te houden. Deze combinatie biedt het Paddockparadijs.

Onze eigen paarden staan ook op een paddock paradise en wij merken dat onze paarden echt een stuk dichter bij de natuur staan als paarden die op een gewone weide lopen. Wij zijn er erg blij mee en onze paarden geloof ik ook.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:28

Alsof we hier op BOKT nog niet bekend zijn met het PP/Hitactief systeem :roll: . Ik denk juist dat dit systeem veel bekendheid heeft gekregen dankzij gebruikers van BOKT die dit hebben al dan niet bedrijfs matig.



Kortom niks nieuws en ben je in mijn ogen alleen maar bezig met reclame maken voorjezelf.

Lools
Berichten: 8
Geregistreerd: 23-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 20:30

Cowgirl schreef:
Alsof we hier op BOKT nog niet bekend zijn met het PP/Hitactief systeem. Ik denk juist dat dit systeem veel bekendheid heeft gekregen dankzij gebruikers van BOKT die dit hebben.

Kortom niks nieuws.


Ik kon niet duidelijk vinden wat nou het concept is. En ik denk laat ik het nog eens goed uitleggen. Is toch niks mis mee om dat eens duidelijk neer te zetten. Vind het naar dat je niet een leukere reactie neer kunt zetten, maar je mening mag natuurlijk altijd. Bedankt voor je reactie

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Paddock Paradise concept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:35

Wellicht even gebruik maken van de zoekfunctie. PP is al zeer uitgebreid beschreven incl alle ervaringen en opbouwen ervan door gebruikers van BOKT.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:36

Ehm, deze tekst staat letterlijk op een blogspot pagina, al meerdere jaren, en heb je dus niet zelf geschreven (tenzij je die persoon bent, maar dat denk ik niet).
Bokt heeft zat topics over PP's, incl foto's en voorbeelden.

Lizziewizzie
Berichten: 155
Geregistreerd: 24-10-11

Re: Paddock Paradise concept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:40

Hoeveel "informatieve" topics ga je nog openen? Ik lees dit soort topics graag, als het over een eigen verhaal gaat en niet zomaar iets overgenomen. Dat kan ik zelf ook opzoeken, dankjewel.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:24

:= Als je de tekst niet zelf hebt geschreven is het wel zo netjes om bronvermelding te plaatsen.

Daarnaast is PP behoorlijk bekend op bokt. ;)

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Paddock Paradise concept

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:04


A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Paddock Paradise concept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 17:46

Omdat topics op deze manier niet de bedoeling zijn en er daarnaast nog meer topics lopen over Paddock Paradise hier een slotje :)